انقلاب اسلامی ایران در همان روزهای نخست پیروزی، نهالی نوپا بود که به رهبری امام(ره) و با پشتیبانی مردم به پیروزی رسید، انقلابی که با پیروزی توانست دست چپاولگران و بیگانگان را از این کشور قطع کند و استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار که تاب دیدن چنین صحنه هایی را نداشتند از همان روزها بساط فتنه و توطئه چنینی را به پا کردند.

مدتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنگ تحمیلی با حمایت بیش از ۴۰ کشور علیه ایران آغاز شد، تصور دشمن این بود که در کمترین زمان می تواند انقلاب را از پای درآورد ولی با ایستادگی مردم و جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان امروز این انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است.

فتنه ای برای براندازی نظام

بیش از چهار دهه است که انواع توطئه ها، جنگ تحمیلی، اقتصادی، جنگ نرم و فتنه ها برای ضربه به انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمنان طراحی شده ولی هیچ یک از این توطئه ها نتوانسته ملت ایران را از هدف اصلی دور نماید.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ در حالی برگزار شد که استکبار و در راس آن آمریکا و اسرائیل، با همدستی ضد انقلاب این را فرصتی دانسته تا به هدف خود برسند از این رو تقلب در انتخابات را به عنوان یک مسئله مطرح کردند.

این در حالی بود که با گذشت چندین دوره از انتخابات، سالم ترین انتخابات در انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود اما کاملا مشهود بود که این فتنه، طراحی دشمن برای ضربه به نظام است، بعد از اعلام نتایج انتخابات، توطئه دشمن و بهانه تقلب در انتخابات رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

رفته رفته، شرارت های خیابانی و اردوکشی ها آغاز شد، عده ای ناآگاه در دریای متلاطم فتنه گران غرق شده بودند و با استفاده از رنگ سبز به هر شکلی و با هر شعاری سعی داشتند تا اعتراض خود را نسبت به انتخابات اعلام کنند، فتنه گران در بسیاری از شهرها چنین برنامه هایی را اجرا می کردند تا جایی که حدود هشت ماه کشور درگیر چنین حوادث و مسائلی بود.

حمایت آمریکا و اسرائیل از فتنه گران برای ایجاد اعتراض های خیابانی نشان می داد که پشت پرده همه این فتنه ها، استکبار قرار دارد و نوچه هایی که عوامل آنها را در خیابان اجرا می کنند، از آتش زدن اموال عمومی در خیابانها گرفته تا بی حرمتی به اهل بیت(ع) و سر دادن شعارهایی ضد نظام که نشان می داد خط دهی همه این فتنه ها از کجاست.

حرمت شکنی فتنه گران در روز عاشورا

حرمت شکنی و بی احترامی به اهل بیت(ع) توسط یزیدیان زمان در روز عاشورا از دیگر شرارت های فتنه گران بود که سبب شد تا خون ملت به جوش آید، فتنه گرانی که با سر دادن شعارهایشان اعلام کردند که انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.

سرانجام در روز ۹ دی ملت با بصیرت ایران به صحنه آمدند، مرد و زن، پیر و جوان در همه شهرهای کشور به میدان آمدند تا بگویند فتنه گران جایی ندارند، دست های پر از جنایت ضد انقلاب و استکبار برای همه رو شده و نقاب از چهره بسیاری از فتنه گران برداشته شد، مردم آمدند تا بگویند ملت ایران به رهبری امام خامنه ای برای رساندن پرچم ایران به دست امام زمان(عج) از پای نخواهند نشست.

صحنه ها و جلوه هایی ناب از اتحاد و انسجام ملت ایران در روز ۹ دیماه سال ۸۸ به دنیا مخابره شد، حضور مردم، آبی بر آتش فتنه بود و فتنه گران به زباله دان تاریخ پیوستند.

۹ دی، واقعه ای ماندگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران

همایون رهبران کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: ۹ دی ماه یکی از ایام الله تقویم انقلاب اسلامی ایران شد، واقعه ای ماندگار که حضور مردم در حماسه ۹ دی دیدنی بود.

وی افزود: برخی به بهانه تقلب در انتخابات، بنا نداشتند که از مجاری قانون اقدام کنند بلکه هدفشان ایجاد اغتشاش و آشوب در جامعه بود و از همین رو وارد مسائل حاشیه ای شدند و در همین راستا بستری برای جوسازی دشمن فراهم شد که رسانه های غرب برای بزرگنمایی و نشان دادن اغتشاش همه کار کردند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمنان در فتنه ۸۸ در واقع اصل نظام را نشانه گرفته بودند که تلاش داشتند با ایجاد چنین حواشی برای نظام حاشیه ایجاد کنند اما هر چه می گذشت، همه چیز بیشتر عیان می شد.

حماسه ۹ دی و صحنه هایی از انسجام

رهبران با اشاره به هتاکی فتنه گران و ضد انقلاب به مقدسات گفت: فتنه گران بعد از این که اغتشاش در خیابان و به آتش کشیدن اموال عمومی را انجام دادند، هتاکی در روز عاشورا برنامه دیگری بود که توسط عروسک های خیمه شب بازی استکبار اجرا شد اما مردم که کاسته صبرشان لبریز شده بود در روز ۹ دی ماه به میدان آمدند.

وی بیان کرد: ۹ دی ماه حماسه ای عظیم و تاریخی خلق شد که به عنوان روز بصیرت نام گرفته است، در جریان این فتنه بود که شخصیت و هویت خیلی از افراد و جریانها رو شد و حماسه ۹ دی نشان داد که نظام اسلامی متکی به ملت است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تشدید تحریم ها بعد از فتنه ۸۸،  خاطر نشان کرد: بعد از فتنه ۸۸، طمع دشمن برای تشدید تحریم ها بیشتر شد و در این میان کسانی با دشمن همنوا شده بودند که تحریم ها بیشتر شود تا نظام مجبور به امتیاز دهی باشد.

وی بیان کرد: اما در میان این همه حواشی، نقش ولی فقیه بیشتر از هر زمانی مشخص شد که حافظ جمهوریت نظام است، ثابت شد جمهوری اسلامی ایران ریشه دار است و همه اینها سبب شد تا روز به روز انقلاب اسلامی ایران با اقتدار بیشتری به مسیر خود ادمه دهد.

انتهای پیام/