×

“عشایر” توانایی تولید ۱۰۰درصد گوشت و لبنیات ایران را دارند

  • کد نوشته: 7933
  • اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
  • ۰
  • مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: هم‌اکنون ۲۲۰هزار خانوار عشایری در سطح کشور وجود دارد و اگر همه دست به دست هم بدهیم ۱۰۰درصد گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود. به گزارش نیساخبر،سردار نصرت‌الله سیف ظهر امروز در نخستین  همایش تجلیل از عشایر لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، […]

    “عشایر” توانایی تولید ۱۰۰درصد گوشت و لبنیات ایران را دارند
  • مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: هم‌اکنون ۲۲۰هزار خانوار عشایری در سطح کشور وجود دارد و اگر همه دست به دست هم بدهیم ۱۰۰درصد گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

    خرم‌آباد| "عشایر" توانایی تولید 100 درصد گوشت و لبنیات ایران را دارند

    به گزارش نیساخبر،سردار نصرت‌الله سیف ظهر امروز در نخستین  همایش تجلیل از عشایر لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، به لزوم تلاش برای تقویت دام‌های عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان باید پاسخ‌گوی خواسته‌های عشایر باشند، هیئت اندیشه‌ورز در سازمان بسیج عشایری تشکیل شده است و در هر قوم یک نفر از عشایر مشکلات این قشر را بیان می‌کند.

    وی به ارائه خدمات نظام به عشایر و کشاورزان اشاره کرد و گفت: خدماتی که در زمان نظام اسلامی به عشایر و روستاها شده با زمان پهلوی قابل مقایسه نیست و حتی در رژیم پهلوی پزشکان ما خارجی بودند.

    مسئول سازمان بسیج عشایری کشور عنوان کرد: همان‌طور که ۴۰ سال روی پای خودمان ایستادیم‌ در ادامه نیز با قوت بیشتر استقلال خود را ادامه می‌دهیم؛ شعار انقلاب اسلامی ایران مرگ بر آمریکا بوده و شروع انقلاب سبب قطع دست آمریکا شد.

    وی بیان کرد: انتظار عشایر از جهاد کشاورزی توجه به دامپزشکی و تهیه دارو  است چرا که جمع کثیری از عشایر در زمینه تهیه دارو زجر می‌کشند.

    سیف به لزوم کاهش سخت‌گیر‌ی‌های محیط زیست نسبت به عشایر تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی سهولت کار را برای دعاوی عشایر انجام دهد.

    وی با ابراز اینکه “در بحث آموزش شاهد زحمات معلمان عشایری هستیم‌” تصریح کرد: در بحث مدارس شبانه‌روزی عشایر تلاش بیشتری انجام شود تا بعد از پایان مقطع اول و دوم زمینه تحصیل عشایر فراهم شود.

    مسئول سازمان بسیج عشایری کشور خاطرنشان کرد: در  بحث امنیت نیز از دستگاه قضایی درخواست داریم با سارقان گله‌ها به‌طور قاطع برخورد شود همان‌طور که از صدا و سیما انتظار تهیه مستندات زندگی عشایر را داریم.

    وی یکی از نگرانی‌های عشایر را عدم تمایل فرزندان برای ادامه راه پدرانشان دانست و اظهارداشت: در استان لرستان نباید نفر بیکار وجود داشته باشد چرا که تمام قطب‌های اقتصادی را می‌توان در تمام شهرهای لرستان ایجاد کرد؛ هر جا کار عشایر مشکل داشت امور عشایری باید با تمام وجود تلاش کند چرا که سازمان امور عشایر مدعی‌العموم عشایر است.

    سیف به لزوم همکاری سازمان تبلیغات برای اعزام مبلغ به مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: شرایط حضور مبلغان در مناطق عشایر فراهم شده است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به بیمه عشایر در شورای عالی عشایر اشاره و عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان لرستان  همان گونه که در تمام جاها موفق بوده است نسبت به عشایر نیز با دلسوزی بیشتری اقدام کند.

    مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با تأکید بر توجه به عشایر استان اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۲۰ هزار خانوار عشایری در سطح کشور وجود دارد و  اگر همه دست به دست هم بدهیم ۱۰۰ درصد گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *