×

فرمانده سپاه استان لرستان: مدیرکل ارشاد استان لرستان توهین به شهدا را سیاسی کرد

  • فروردین ۲۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • فرمانده سپاه استان لرستان به حمایت مدیرکل ارشاد لرستان از تئاتر توهین‌کننده به شهدا اشاره کرد و گفت: تئاتری که شهریور ماه سال گذشته در استان برگزار شد تئاتر بدی بود و متأسفانه این موضوع را سیاسی کردند. به گزارش نیساخبر، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در همایش روز قشر و تجلیل از هنرمندان عرصه […]

    فرمانده سپاه استان لرستان:  مدیرکل ارشاد استان لرستان توهین به شهدا را سیاسی کرد
  • سردار کشکولی

    فرمانده سپاه استان لرستان به حمایت مدیرکل ارشاد لرستان از تئاتر توهین‌کننده به شهدا اشاره کرد و گفت: تئاتری که شهریور ماه سال گذشته در استان برگزار شد تئاتر بدی بود و متأسفانه این موضوع را سیاسی کردند.

    به گزارش نیساخبر، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در همایش روز قشر و تجلیل از هنرمندان عرصه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در دفتر فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: نگاه به هنر در کشور یک نگاه دوگانه است و بعد از گذشت چند دهه هنوز نتوانستیم در این عرصه به اجماع برسیم.

    وی افزود: هنر انقلاب اسلامی، هنری است که خار چشم دشمن باشد حال در این عرصه کدام هنر را در خدمت نظام می‌دانیم؟ کدام موسیقی، فیلم، تئاتر و نقاشی را در خدمت نظام می‌دانیم و کدام بر ضد نظام؟ البته این مشکل تنها مختص به استان لرستان نیست و در سطح ملی وجود دارد که باید روزی در این عرصه به اجماع برسیم.

    فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: در عرصه هنر تاکنون پیروزی‌های زیادی کسب شده اما در جاهایی نیز ناکامی درونی داشتیم به‌طوری که در سنگرهایی مانند حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در به خدمت گرفتن هنر مشکل داریم.

    وی ضمن گلایه‌مندی از مدیر‌کل ارشاد استان لرستان به‌دلیل اجرای یک تئاتر موهن در استان بیان کرد: ما با مدیر‌کل ارشاد استان لرستان مشکل داریم، با بدنه ارشاد مشکلی نداریم، مدیرکل‌ها نیز سیاسی‌اند و می‌خواهند جناح‌های سیاسی را راضی کنند.

    کشکولی تصریح کرد: تئاتری که شهریور ماه سال گذشته در استان برگزار شد تئاتر بدی بود و از استاندار لرستان خواستم تا فیلم این تئاتر را مشاهده و خود قضاوت کند که استاندار لرستان نیز پس از مشاهده این فیلم بیان کرد که دو بار این فیلم را دیده وهیچ نکته مثبتی نداشته است جز اینکه توهین به شهدا، بسیج و رزمندگان بوده است ولی متأسفانه این موضوع را سیاسی کردند و این لطمه می‌زند در حالی که ما می‌خواهیم هنر بارور شود.

    وی گفت: متأسفانه به اسم هنر به هر چیزی تعرض می‌شود پس باید خطوط قرمز فرهنگی تعریف شود و در ذیل آن هنرمند با هر سیلقه‌ای می‌تواند عمل کند.

    فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اینکه در استان لرستان هنرمندان خوب و برجسته‌ای فعالیت دارند، خاطر‌نشان کرد: مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری همه قشرهای جامعه هستند از این رو هنرمندان نیز می‌توانند به‌سهم خود فرمایشات رهبری را از طریق هنر خود عملیاتی کنند.

    وی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را انقلابی‌گری دانست و گفت: هنرمندان انقلابی‌گری را در دستور کار خود قرار دهند.

    کشکولی با تأکید بر اینکه هنرمند باید نگاهش به ولایت باشد و هنر خود را در اختیار ولایت بگذارد، اظهار داشت: از آنجا که در استان لرستان فرهنگ کار وجود ندارد هنرمندان می‌توانند با هنر خود به ترویج فرهنگ کار بپردازند.

    وی افزود: هنرمندان استان لرستان مسئله تولید و اشتغال را که دغدغه مقام معظم رهبری است در دستور کار خود قرار دهند.

    فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: از هنرمندان استان لرستان انتظار می‌رود دغدغه‌های بومی و محلی استان را دائماً در دستور کار خود قرار دهند.

    به گزارش تسنیم بیست و هشتمین جشنواره تئاتر لرستان پنجم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان کلید خورد تا شاید گوشه‌ای از رشادت‌های بزرگ‌مردان تاریخ این انقلاب را در قالب هنر تئاتر به نمایش درآورد اما کج‌سلیقگی در برخی از این نمایش‌ها خود ابزاری برای توهین به ساحت مقدس شهدا شد.

    در این جشنواره تئاتری به‌نام «تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند» یکم و دوم مهرماه در سالن نمایش اداره ارشاد اسلامی استان لرستان به نمایش درآمد که سبب رنجش خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم شد اما مدیر کل ارشاد اسلامی لرستان از آن تمام‌قد حمایت کرد.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *