×

فروش ۳۱۲ میلیون تومان صنایع دستی لرستان در جشنواره ملی اقوام

  • کد نوشته: 10602
  • آبان ۲۳, ۱۳۹۸
  • ۰
  • جشنواره فرهنگ اقوام برای نخستین بار در کشور به میزبانی استان لرستان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه در مجموعه تاریخی فرهنگی، باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد .

    فروش ۳۱۲ میلیون تومان صنایع دستی لرستان در جشنواره ملی اقوام
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۳۱۲ میلیون تومان صنایع دستی این استان در مدت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ اقوام در خرم آباد به فروش رفت.

    سید امین قاسمی روز پنجشنبه با اشاره  به حضور ۷۱ هنرمند و صنعت گر در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در مجموع ۵۹ غرفه به عرضه محصولات صنایع دستی استان ها اختصاص یافت که سهم استان لرستان ۲۵ غرفه بود.

    وی اظهار داشت : میزان کل فروش محصولات حوزه صنایع دستی استان ها در این نمایشگاه ۳۱۲ میلیون تومان بود که از این میزان حدود ۱۵۰ میلیون تومان سهم صنعتگران لرستانی بوده است .

    مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اضافه کرد: با توجه به آمار احصاء شده، غرفه ابریشم استان گلستان با۱۳ میلیون تومانبیشترین و غرفه استان چهارمحال و بختیاری ۲میلیون تومان کمترین آمار فروش را در این جشنواره  به نام خود ثبت کردند.

    قاسمی در ادامه اظهار داشت : گلیم، ماشته، جاجیم، حرمی، حصیر و کپو بافی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و زیور آلات سنتی، ریز مینیاتور، ملیله کاری، نمد، مسگری، ورشو، چرم دست دوز، البسه محلی، انواع پای پوش محلی مانند گیوه و جوراب سنتی، محصولات چوبی، احجام سنتی چوبی مانند مجسمه و ظروف، صنایع دستی دریایی و بافتنی های سنتی از جمله محصولات صنایع دستی است که در جشنواره ملی فرهنگ اقوام عرضه شد .

    مدیر کل میراث فرهنگی در پایان عنوان داشت: جشنواره فرهنگ اقوام برای نخستین بار در کشور به میزبانی استان لرستان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه در مجموعه تاریخی فرهنگی، باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد .

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *