×

قرق ۲۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان سلسله

  • بهمن ۲۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  •  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: با توجه به آغاز کوچ عشایر و به منظور حفظ گونه های مرتعی نادر حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان سلسله قرق می شود.   به گزارش نیساخبر“امیرمحمد نظرپوری افزود: این اراضی حدود هشت پلاک هستند که در مناطق جوانمرد، ریگ سفید، پشت تنگ خیاط، […]

    قرق ۲۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان سلسله
  • قرق 20 هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان سلسله

     رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: با توجه به آغاز کوچ عشایر و به منظور حفظ گونه های مرتعی نادر حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان سلسله قرق می شود.

     

    به گزارش نیساخبر“امیرمحمد نظرپوری افزود: این اراضی حدود هشت پلاک هستند که در مناطق جوانمرد، ریگ سفید، پشت تنگ خیاط، نخود در، گاو گلان و فرج الهی واقع شده اند.

    وی با اشاره به انجام عملیات بذرکاری در سطح ۴۲ هکتار از اراضی مرتعی منطقه جوانمرد سلسله گفت: قرق مراتع یکی از روش‌ های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که در جهت اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌ شود به طوری که افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌ های تحت قرق سبب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرار گیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌شود.

    رئیس منابع طبیعی سلسله با اشاره به رفع تصرف ۴۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق بیت المال، ۴۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در اراضی موسوم به ژیریان رفع تصرف و به انفال عمومی بازگردانده شد.

    نظرپوری افزود: پس از رفع تصرف این اراضی با همراهی بهره برداران بومی منطقه به منظور احیا و اصلاح اراضی تخریبی، گونه های جنگلی و مرتعی ارژن، بادامک، موسیر و بلوط مازودار در این اراضی کاشت شد.

    وسعت عرصه‌ های منابع طبیعی سلسله ۱۱۲ هزار هکتار است که ۵۸ هزار هکتار از این اراضی، مرتعی و ۵۴ هزار هکتار جنگلی است.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: ایرنا

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *