×

لایحه FATF پازل جدیدی برای مقابله با جریان مقاومت است/ مجلس در قبال لوایح ضد منافع ایرانی حساسیت بیشتری به خرج دهد

  • خرداد ۳۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  •   کارشناس اقتصادی گفت:لایحه FATF‌ لایحه‌ای کاملاً استعماری که دشمنان نظام سعی دارند در این خصوص با نفوذ و به بهانه مبارزه با تروریسم بین‌الملل درصدد ضربه زدن به جریان‌های مقاومت منطقه و برخی نهادهای انقلابی هستند. به گزارش نیساخبر“محمد حسین اکبریان فرد با اشاره به کنوانسیون استعماری FATF اظهار داشت: این چنین لوایح استعماری […]

    لایحه FATF پازل جدیدی برای مقابله با جریان مقاومت است/ مجلس در قبال لوایح ضد منافع ایرانی حساسیت بیشتری به خرج دهد
  • لایحه FATF پازل جدیدی برای مقابله با جریان مقاومت است/ مجلس در قبال لوایح ضد منافع ایرانی حساسیت بیشتری به خرج دهد

     

    کارشناس اقتصادی گفت:لایحه FATF‌ لایحه‌ای کاملاً استعماری که دشمنان نظام سعی دارند در این خصوص با نفوذ و به بهانه مبارزه با تروریسم بین‌الملل درصدد ضربه زدن به جریان‌های مقاومت منطقه و برخی نهادهای انقلابی هستند.

    به گزارش نیساخبر“محمد حسین اکبریان فرد با اشاره به کنوانسیون استعماری FATF اظهار داشت: این چنین لوایح استعماری وسیله‌ای و ابزاری در دست دولتهای زورگو شده است که به کشورهای کوچکتر از خود زور بگویند و آنها را دست بگیرند.

    وی افزود: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در سال ۱۳۹۴ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در بهمن ماه همان سال مورد تصویب قرار گرفت و در اسفند نیز به دولت ابلاغ شد.

    کارشناس اقتصادی با بیان اینکه موضوع پیوستن ایران به FATF به دولت یازدهم بر می گردد افزود: تفاوت دیدگاه درباره تروریسم، مشکل اساسی ما در این لایحه است.

    وی ادامه داد: تعاریفی که آنها از تروریسم دارند با تعاریفی که ما از آن داریم کاملاً متفاوت است.

    اکبریان فرد افزود:آن‌ها گروه‌هایی مانند داعش و امسال این‌ها را و یا گروه‌هایی که تحت نفوذ آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه اقدامات مربوط به ترور انجام می‌دهند را تأیید یا حمایت می‌کنند .

    وی گفت:بر اساس این لایحه استعماری و تعریف آنها از تروریسم ،در مقابل گروه‌هایی که برای دفاع از کشورشان و در مقابل دشمن می‌ایستند مثل حماس در فلسطین، حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق و امثال این‌ها را گروه تروریست می‌دانند.

    کارشناس اقتصادی تاکید کرد:این کنوانسیون با منافع ملی ما همخوانی ندارد و باید تصمیمات درستی در این زمینه اخذ شود.

    وی با اشاره به فرصت دوماه مجلس به دولت برای بررسی بیشتر این موضوع خاطر نشان کرد:دولت نسبت به حفظ منافع ملی در این لایحه باید حساسیت بیشتری داشته باشد و نباید فریب ادبیات دروغین آنها در قالب دیپلماسی لبخند را بخورند.

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *