×

انتقاد از بی‌توجهی نسبت به مناسب‌سازی شهر الشتر برای معلولان

  • کد نوشته: 3033
  • اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  • شهر الشتر با وجود خدمات انجام شده قابل تقدیر توسط شهرداری این شهر از جمله به‌سازی پیاده‌روها اما معلولین از کم‌توجهی به نیازهای آنان در مناسب‌سازی این شهر انتقاد دارند. گزارش زیر به مشکلات جامعه معلولین الشتر و همچنین پاسخ مسئولان پرداخته است.  به گزارش نیسا خبر به نقل از لرسو؛ مناسب‌سازی محیط شهری یعنی ایجاد […]

    انتقاد از بی‌توجهی نسبت به مناسب‌سازی شهر الشتر برای معلولان
  • شهر الشتر با وجود خدمات انجام شده قابل تقدیر توسط شهرداری این شهر از جمله به‌سازی پیاده‌روها اما معلولین از کم‌توجهی به نیازهای آنان در مناسب‌سازی این شهر انتقاد دارند. گزارش زیر به مشکلات جامعه معلولین الشتر و همچنین پاسخ مسئولان پرداخته است.

     به گزارش نیسا خبر به نقل از لرسو؛ مناسب‌سازی محیط شهری یعنی ایجاد محیط‌های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه اقشار جامعه بخصوص معلولین و سالمندان و این امر، یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است چرا که همه آحاد جامعه بایستی قادر باشند تا آزادانه و بدون هیچگونه خطری در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌‌ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

    قانون نیز به حمایت از قشر معلول جامعه پرداخته لذا در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آمده است:

    «ماده ۲: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مند از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.»

    شهر الشتر با وجود خدمات انجام شده قابل تقدیر توسط شهرداری این شهر از جمله به‌سازی پیاده‌روها اما معلولین از کم‌توجهی به نیازهای آنان در مناسب‌سازی این شهر انتقاد دارند. گزارش زیر به مشکلات جامعه معلولین الشتر و همچنین پاسخ مسئولان پرداخته است.

     

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *