×

ماجرای مدرسه توحید الشتر چیست؟
مدرسه و هزینه ای میلیاردی که به بن بست رسید!

  • کد نوشته: 13444
  • مرداد ۲۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • طبقه چهارم مدرسه درحال ساخت توحید الشتر به دلیل مجاورت با قلعه مظفری باوجود هزینه میلیاردی متوقف شده است
    آیا میراث فرهنگی تازه متوجه این ساخت و ساز شده است؟
    کوتاهی از سمت کیست؟ آموزش و پرورش یامیراث فرهنگی؟

    مدرسه و هزینه ای میلیاردی که به بن بست رسید!
  • حکایت مدرسه و هزینه ای میلیاردی که به بن بست رسید…

    مدرسه توحید واقع در خیابان امام خمینی الشتر(بازار میوه فروشان،بازارچه شهرداری سابق)در حال ساخت است.

    مدرسه ای ۱۸ کلاسه در ۴طبقه. که متأسفانه شنیده ها حاکی از آن است که با توجه به هزینه های بسیار زیاد در حال حاضر از ساخت طبقه چهارم این مدرسه جلوگیری شده است.

    ظاهرا اداره میراث فرهنگی شهرستان به دلیل مجاورت با این اداره مانع از ساخت طبقه چهارم مدرسه شده است(چیزی که تاکنون فقط برای مراکز امنیتی شنیده ایم).

    حال علت این کار واقعا قابل لمس نیست.

    با توجه به اینکه یک کوچه و یک باب ساختمان حد فاصل بین مدرسه و قلعه مظفری واقع است و اینکه دقیقا در مجاورت مدرسه یک ساختمان مسکونی،شخصی پنج یا شش طبقه همزمان ساخته شده است، چطور ممکن است فقط قانون برای مدرسه اجرا شود آنهم با هزینه ای میلیاردی که فقط برای ساخت طبقه چهارم شده است؟؟

    پولی که از بیت المال و جیب تک تک مردم هزینه شده است.

    این نکته به ذهن میرسد که اگر به جای مدرسه یک ساختمان شخصی بود بازهم اداره میراث فرهنگی مته به خشاش گذاشته و مانع از این ساخت و ساز میشد؟

    باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود چه کسی این هزینه میلیاردی را جبران میکند؟

    مگر قبل از شروع ساخت مدرسه عزیزان زحمتکش میراث فرهنگی نمی دانستند که این کار خلاف قانون است و چرا از ابتدا مانع ساخت نشده اند؟

    در هفته ای که گذشت معاون وزیر آموزش و پرورش همراه جناب دکتر ابراهیمی به الشتر سفر کرده و بنا بود از نزدیک از این مدرسهٔ در حال ساخت دیدن کنند و برای رفع این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

    اما متأسفانه این اتفاق صورت نگرفت و این بزرگواران بعداز جلسه ای که در فرمانداری تشکیل شد حاضر نشدند از نزدیک از این پروژه دیدن کنند،البته شاید چند میلیارد پول بیت المال چندان ارزشی نداشته که به خود زحمت بدهند و از فرمانداری تا مرکز شهر بیایند.

     

    این کوتاهی متوجه شخص رئیس آموزش و پرورش شهرستان الشتر است و ایشان به عنوان متولی این پروژه باید مُصر به ساخت و نشان دادن چهرهٔ غبار گرفته و محروم فضاهای آموزشی این دیار به مقامات بالا و عدم هدر رفت منابع مالی پروژه هایی از این دست میشدن اما…؟!!

    بیشتر بخوانید

     

    بهرحال از مسئولین امر انتظار می رود با توجه به اینکه تاکنون برای ساخت این مدرسه و طبقه چهارم آن هزینه شده است تکلیف این پروژه را مشخص کرده و قانون به شکل درست و واقعی اجرا شود.

    اگر واقعاساخت و ساز در حریم قلعه مظفری ممنوع است پس ساختن خانه شش طبقه هم خلاف قانون است.هرچند از ابتدا امکان جلوگیری از ساختن امکانپذیر بود.

    نیساخبر” به عنوان رسانه مطالبه گر مردمی اجرای درست قانون و عدم هدر رفت بیت المال را مطالبهٔ به حق این شهرستان می داند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *