×

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش: نیروهای حق‌التدریس با آزمون تخصصی و بر‌اساس سهمیه دولت استخدام می‌شوند‌

  • آذر ۳۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تمامی معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و نهضتی‌ها به‌شرط شرکت در آزمون تخصصی مربوط به خود و بر اساس سهمیه‌های دولت در قانون برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند. به گزارش نیساخبر، سید محمد شفیعی ظهر امروز در خاتمه همایش توجیهی آموزشی قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری که در فرمانداری این […]

    مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش: نیروهای حق‌التدریس با آزمون تخصصی و بر‌اساس سهمیه دولت استخدام می‌شوند‌
  • حق‌التدریس

    مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تمامی معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و نهضتی‌ها به‌شرط شرکت در آزمون تخصصی مربوط به خود و بر اساس سهمیه‌های دولت در قانون برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند.

    به گزارش نیساخبر، سید محمد شفیعی ظهر امروز در خاتمه همایش توجیهی آموزشی قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین مصوبه مجلس در خصوص استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار داشت: بر اساس آخرین مصوبه‌ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صورت گرفت تمامی معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و نهضتی‌ها با رعایت برخی مسائل که مشمول قانون قبلی باشند مشمول این مصوبه هستند.

    وی افزود: مقرر شد این معلمان به‌شرط شرکت در آزمون تخصصی مربوط به خود بدون رقابت با دیگر نیروها به پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و حضور مسئولان اداره استخدامی رئیس‌جمهوری که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، استخدام شوند.

    مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: این مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و برای اینکه این قانون به قانون قبلی الحاق شود باید در صحن علنی مجلس نیز مطرح شود و منتظریم ببینیم بعد از طرح در صحن علنی مجلس چه اتفاقی می‌افتد.

    وی در رابطه با تعداد نیروهای استخدامی طی هرسال بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سهمیه‌هایی توسط دولت برای جذب نیروهای آموزشی تعلق می‌گیرد اما بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در صحن علنی نیز مصوب می‌شود با نظر سازمان اداری استخدامی و مجوز استخدامی دولت برای جذب نیرو فراتر از آن اقدام نمی‌شود.

    شفیعی با اشاره به میزان بودجه آموزش‌وپرورش در سال ۹۷ عنوان کرد: آموزش‌وپرورش دستگاه عظیمی است و هرگز قبول نمی‌کنیم که توسط دولت مصوبه‌ای دریافت کند که قادر به جبران هزینه‌های خود نباشد و پرداخت حقوق کارکنان آموزش‌وپرورش در رأس دغدغه‌های دولت قرار دارد و مشکل پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان که نیمی از کارکنان دولت را به خود اختصاص می‌دهند وجود ندارد چراکه آموزش‌وپرورش بستر و محور توسعه است.

    وی بودجه بسته‌شده برای این وزارت خانه را با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای بیشتر از حد انتظار دانست و تصریح کرد: در حال رایزنی با کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات موجود در این بودجه هستیم.

    مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه با کمبود نیرو در ساختار آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد نیز گفت: این شهرستان نیاز به ۱۲۰۰ ساعت نیرو در مقطع ابتدایی و ۷۰۰ ساعت در مقطع متوسطه دارد که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند اما رعایت دیگر برنامه‌ها در رابطه با اخذ کد پرسنلی و دیگر مسائل آن‌ها در حال اجراست و درصدد رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *