×

مدیر مرکز حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور: ۱۰۰ گروه نمایشی در کشور ساماندهی شد

  • آذر ۲۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیر مرکز حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: ۱۰۰ گروه نمایشی در کشور شناسایی و ساماندهی شدند. به گزارش نیساخبر، کوروش زارعی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر تئاتر بچه‌های مسجد لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع آموزش تئاتر در کشور به صورت جدی در حال پیگیری است و فاز نخست آن در […]

    مدیر مرکز حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور: ۱۰۰ گروه نمایشی در کشور ساماندهی شد
  • مدیر مرکز حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: ۱۰۰ گروه نمایشی در کشور شناسایی و ساماندهی شدند.

    به گزارش نیساخبر، کوروش زارعی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر تئاتر بچه‌های مسجد لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع آموزش تئاتر در کشور به صورت جدی در حال پیگیری است و فاز نخست آن در تابستانی که گذشت انجام شد.

    وی افزود: گروه تئاتر بچه‌های مسجد نیز این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند و مقرر شده که این آموزش‌ها به صورت مستمر برگزار شود تا یک اثر نمایشی خروجی کار باشد.

     مدیر مرکز حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ادامه داد:دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در لرستان نسبت به سایر استان‌ها دیرتر افتتاح شد و علت آن نیز کشف، شناسایی و ساماندهی افراد هنرمند و مستعد بود.

    زارعی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم دفتر تئاتر مسجد ویترینی باشد، تصریح کرد: بنا داریم وقتی دفتر افتتاح شد، افراد هنرمند ساماندهی شده باشند و هدف اصلی که گروه محور و تولید محوری است را در دستور کار بگذارند.

    وی با بیان اینکه اخیرا دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی در مرکز حوزه‌های هنری رونمایی شده است و قرار است به شکل حرفه‌ای در آن فعالیت شود، خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح این دفتر دو کتاب بزرگ با موضوع تعزیه نیز رونمایی شد.

    زارعی با اشاره به برگزاری سه فراخوان در آینده نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این فراخوان‌ها همایش بزرگ تئاتر است که در تابستان سال ۹۷ در شهر شیراز برگزار می‌شود.

    وی فراخوان بیست و ششمین جشنواره تئاتر سوره را دیگر فراخوان پیش رو برشمرد و گفت: همچنین جشنواره نمایشنامه نویسی اقتباس سوره برای اولین بار در کشور در حال راه‌اندازی است.

    انتهای پیام/

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *