×

مستند زندگی ۲ شهید هنرمند استان لرستان رونمایی می‌شود

  • فروردین ۱۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مسئول امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مستند زندگی شهید علیرضا حیدریان و شهید حجت الله یخچالی دو شهید هنرمند لرستان با حضور سردار غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور رونمایی می‌شود. به گزارش نیساخبر، سید غلامرضا نعمت پور اظهارداشت: مستند شهید علیرضا حیدریان و شهید حجت الله یخچالی دو شهید هنرمند لرستان […]

    مستند زندگی ۲ شهید هنرمند استان لرستان رونمایی می‌شود
  • مستند زندگی ۲ شهید هنرمند استان لرستان رونمایی می‌شود

    مسئول امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مستند زندگی شهید علیرضا حیدریان و شهید حجت الله یخچالی دو شهید هنرمند لرستان با حضور سردار غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور رونمایی می‌شود.

    به گزارش نیساخبر، سید غلامرضا نعمت پور اظهارداشت: مستند شهید علیرضا حیدریان و شهید حجت الله یخچالی دو شهید هنرمند لرستان روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه با حضور سردار غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور  و سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) رونمایی می‌شود.

    وی افزود: واحد فیلم بسیج هنرمندان استان لرستان سال گذشته حدود هفت فیلم نامه حوزه دفاع مقدس را مورد بررسی قرار داد که در بین این هفت فلیم نامه دو کار مستند از شهید حجت الله یخچالی و شهید علیرضا حیدریان ساخته شد.

    مسئول امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: مستند شهید یخچالی توسط بتول بیرانوند و مستند شهید حیدریان توسط شمس الدین آروند از فیلم سازان استان لرستان ساخته شده است.

    وی با بیان اینکه هرکدام از این مستندها در حدود ۳۰ دقیقه ساخته شده است، بیان کرد: در صورت حمایت سازمان بسیج هنرمندان کشور برنامه‌ ریزی می‌شود کارهای متنوع تر و بیشتری در این حوزه ساخته شود.

    نعمت پور به لزوم حمایت از فیلم سازان استان لرستان تأکید کرد و گفت: فیلم سازی در استان خیلی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و این دو هنرمند با عشق و علاقه به شهدا سعی کردند با کمترین بودجه، بهترین مستند را تهیه کنند.

    وی خاطر نشان کرد: شهید علیرضا حیدریان نخستین شهید خبرنگار استان لرستان است که نخستین بار شهید سید فخرالدین رحیمی دوربین عکاسی را به دستش داد و او را به سمت خبرنگاری تشویق کرد و سرانجام در سن ۲۲ سالگی در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

    مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان استان لرستان اظهارداشت: شهید حجت یخچالی نخستین شهید انیمیشن ساز دوران دفاع مقدس استان لرستان است که رشته فیلم سازی فعالیت داشته است.

    وی افزود: شهید یخچالی اوایل انقلاب با یک دوربین ۸ میلیمتری تصاویری را ضبط کرده که امروز یکی از بهترین اسناد دوران دفاع مقدس است.

    نعمت پور با اشاره به اینکه بخشی از فیلم‌های شهید یخچالی مربوط به  کمک‌های مردمی پشت جبهه و بخشی مربوط به جبهه بوده است، عنوان کرد: شهید  یخچالی کار خود را با انیمیشن سازی شروع کرده است و چند انیمیشن با موضوع دفاع مقدس انجام داده است  و با حضور در جبهه‌ها سعی کرده تا از هنر خود در این عرصه استفاده کند.

    وی با بیان اینکه لحظه شهادت شهید یخچالی توسط دوربین وی ثبت و ضبط شده است بیان کرد: شهید یخچالی لحظه به شهادت رسیدنش در حال  ثبت تصویر بوده است که توسط نیرهای دشمن مورد اصابت قرار می‌گیرد و دوربین‌اش روشن می‌ماند و مابقی تصاویر را ضبط می‌کند.

    مسئول امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این پلان لحظه شهادت شهید یخچالی در بسیاری از فیلم‌های سینمای به عنوان یک شاهکار در فیلم‌های دفاع مقدس همواره پخش شده است.

    انتهای پیام/

    منبع: لرستان خبر

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *