×

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان :وجود بیش از ۸ هزار دار قالی در لرستان

  • کد نوشته: 5009
  • خرداد ۱۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از وجود بیش از ۸ هزار دار قالی در استان خبر داد.   به گزارش نیساخبر، بهزاد منصوری بیان کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه تولید فرش دستباف بوده و سالانه میزان قابل‌توجهی فرش توسط فرش‌بافان لرستانی تولید روانه بازار می‌شود. وی ادامه داد: […]

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان :وجود بیش از ۸ هزار دار قالی در لرستان
  • وجود بیش از 8 هزار دار قالی در لرستان

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از وجود بیش از ۸ هزار دار قالی در استان خبر داد.

     

    به گزارش نیساخبر، بهزاد منصوری بیان کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه تولید فرش دستباف بوده و سالانه میزان قابل‌توجهی فرش توسط فرش‌بافان لرستانی تولید روانه بازار می‌شود.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهند که بیش از ۸ هزار دار قالی در استان لرستان وجود دارد و همچنین شاهد فعالیت تعداد قابل‌توجهی فرش‌باف در سطح استان هستیم.

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با این وجود باید بپذیریم که اکنون فرش‌بافانمان برای عرضه محصولات خود در بازار با مشکلات زیادی مواجه بوده و از سوی دیگر بنیه مالی زیادی نیز ندارند، به همین دلیل بخش قابل‌توجهی از فرش دستباف تولید شده در لرستان به سایر استان‌های کشور ارسال شده و توسط بازرگانان آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شوند.

    منصوری ادامه داد: به بیان دیگر باید که در حوزه فرش با ضعف بازرگانی مواجه هستیم و باید بتوان شرایط را برای منسجم کردن فعالیت‌ها و ایجاد تشکل‌های قدرتمند در لرستان مهیا کرد.

    وی اظهار کرد: از سوی دیگر باید بتوان مرکز بزرگی برای عرض فرش دستباف در استان ایجاد کرد که در همین راستا تشکیل بازارچه دائمی فرش دستباف لرستان در خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفته و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند به حمایت مسئولان و تخصیص اعتبارات هستیم.

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: اگر خواهان صادرات مدیریت شده فرش لرستان هستیم باید بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز اشاره شده را تأمین کرد که امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استان این مهم محقق شود.

    انتهای پیام/

    منبع: فارس


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *