×

ملکشاهی راد : برای تبدیل شدن خرم آباد به کلانشهر نیازی به تشکیل کمپین نبود/اعتبارات لرستان از ۵۵۰ میلیارد به هزار میلیارد رسیده است/ به دنبال توسعه راه های خرم آباد به سپیدشت و چگنی به شاهیوند هستیم

  • فروردین ۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت: ما در سال جدید دو اقدام در حوزه راه داریم یکی از آن ها خرم آباد به سپیددشت است که حداقل باید ۲ خطه شود و دیگری چگنی به شاهوند است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. به گزارش نیساخبر“محمد رضا ملکشاهی راد” نماینده مردم خرم […]

    ملکشاهی راد : برای تبدیل شدن خرم آباد به کلانشهر نیازی به تشکیل کمپین نبود/اعتبارات لرستان از ۵۵۰ میلیارد به هزار میلیارد رسیده است/ به دنبال توسعه راه های خرم آباد به سپیدشت و چگنی به شاهیوند هستیم
  • نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت: ما در سال جدید دو اقدام در حوزه راه داریم یکی از آن ها خرم آباد به سپیددشت است که حداقل باید ۲ خطه شود و دیگری چگنی به شاهوند است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

    به گزارش نیساخبر“محمد رضا ملکشاهی راد” نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی، در گفت و گو با سفیر افلاک  گفت: کسانی که طراح کمپین تبدیل شدن خرم آباد به کلانشهر بودند در دو حالت قرار داشتند یا از قانون بی خبر بودند و یا به دنبال فضا سازی و موج سواری بودند.

     

    وی گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی هرگاه درجه جمعیتی شهری به بالای ۵۰۰ هزار نفر برسد در دستور کار تبدیل شدن به کلانشهر می گیرد، پس نیازی به تشکیل کمپین ها و فضا سازی های در این رابطه نیست چرا که نماینده در مجلس موظف است پیگیر مسائل باشد.

     

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با بیان اینکه بارها پیگیر تبدیل شدن خرم آباد به کلانشهر بوده ام افزود: به دلیل اینکه جمعیت خرم آباد به حد نصاب نرسیده بود پیگیری ها بی فایده بود اما در سرشماری سال ۹۵ جمعیت شهرستان خرم آباد بیش از ۵۰۰ هزار نفر اعلام شد بر همین اساس نامه ای را به وزیر جهت تبدیل شدن این شهرستان به کلانشهر ارائه دادیم که وزیر نیز بلافاصله به معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی دستور داد که مسئله تبدیل شدن خرم آباد به کلانشهر در دستور کار قرار بگیرد و کارهای آن انجام شود که ما نیز در همین راستا تا رسیدن به نتیجه مطلوب در تلاش هستیم.

     

    ملکشاهی با اشاره به وضعیت بودجه ها در کمیسیون تلفیق نیز اظهار کرد:  حضور من و آقای بیرانوندی در کمیسیون تلفیق خوشبختانه باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی شد به طوری که کل بودجه عمرانی استان لرستان با همه مزایا، ارزش افزوده و توسعه متوازن از ۵۵۰ میلیارد تومان به یک هزار میلیارد تومان رسیده است و به طوری که اکنون لایحه دولت با بودجه ای که در مجلس تصویب شده است متفاوت است.

     

    وی با بیان اینکه بودجه های عمرانی تصویب شده در سال ۹۵  در سال جاری تخصیص داده می شود افزود: در حال حاضر به دنبال افزایش بودجه چهار خطه ها و راه آهن هستیم که قطعا نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را در بودجه های عمرانی داریم؛ به عنوان مثال در سال ۹۶ بودجه بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده  و مناطق روستایی کشور را افزایش داده ایم که قطعا درصدی از آن متعلق به لرستان است.

     

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با بیان اینکه ما به عنوان قانون گذار باید به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و قانون تصویب برای آن ها باشیم اظهار کرد: توسعه راه آهن یکی از اقدامات برنامه ششم توسعه است که در  کمیسون تلفیق و عمران در رابطه با آن بحث شد و به دنبال تصویب اعتباراتی برای آن هستیم از طرفی قیر مجانی که در اختیار راه های روستایی قرار می گیرد از ۲ به سه میلیون تن نیز  افزایش داده ایم.

     

    ملکشاهی از تلاش برای توسعه راه های استان خبر داد و گفت: ما در سال جدید دو اقدام در حوزه راه داریم یکی از آن ها خرم آباد به سپیددشت که حداقل باید خطه شود و دیگری چگنی به شاهوند است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد با این حال باید تلاش کنیم اعتباری که به راه های خرم آباد منتهی می شود تخصیص داده شود.

     

    وی در ادامه با اشاره به پایلوت بودن استان با نام اقتصاد مقاومتی افزود: با استاندار صحبت کردم که حال استان لرستان به عنوان پایلوت انتخاب شده است فرصت خوبی است که مجوز۱۰۰ درصدی تخصیص ها را از رئیس جمهور برای سال ۹۵ بگیریم که متاسفانه اتفاق رخ نداد؛ وقتی تخصیص پایین باشد پس بهبودی هم در وضعیت زیرساخت ها ایجاد نمی شود؛ کاش مسئولین به حرمت پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات می کردند.

     

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی افزود: تخصیص ۶ ماهه سال ۹۵ بسیار کم بود به طوری که دولت تنها موفق شد ۱۲ درصد بودجه کشور را تخصیص دهد که رقم بسیار پایینی است.

    انتهای پیام/

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

       

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *