آیت الله سید احمد رضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر خرم آباد با اشاره به عوامل ماندگاری حکومت  اسلامی اظهار داشت: در تاریخ نظام هایی که با نام و شعار دین بنا شدند با پایبندی بر این شعارها و حرکت در مسیر احکام الهی پابرجا ماندند اما آن زمان که از تقیداتشان کم و از شعارها فاصله گرفتند زمینه سقوط و زوالشان فراهم شد.

وی رعایت حدود الهی را موجبات نزول فیوضات، رحمت و برکات الهی در طول ۴۰ سال دانست و افزود: اگر سرچشمه و سیرابی سیاست از اخلاق و معنویت باشد طریقی برای کمال و بهشت است اما جدایی سیاست از اخلاق و استفاده از آن برای کسب قدرت و ثروت موجب سیاست ورزی شده و انگاه دیگر این سیاست، سیاست اسلامی شناخته نمی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که مسئولان موظف به رعایت قانون و انجام وظیفه خود بدور از سلیقه ها و اعمال نظر شخصی هستند خاطرنشان کرد: در این ایام که به انتخابات نزدیک می شویم و جمعی بر حسب احساس وظیفه ثبت نام کرده اند باید تدابیری اندیشیده شود که سیاست ما از اخلاق سرچشمه بگیرد و  مسئولتن ذی ربط نظارت و اجرا وظیفه خود را طبق قوانین انجام دهند.

وی با بیان این که ضرورت دارد افرادی انتخاب شوند که در سابقه خود سابقه وقف خدمتگزاری به مردم را دارند تصریح کرد: شخصی که برای نمایندگی داوطلب می شود می خواهد خودش را وقف خدمت به مردم کند، وقف یعنی فرد مالی و ملکی که دارد از ملکیت خود خارج و در اختیار دیگران قرار می دهد و نفع مالی از آن ملک نخواهد داشت و برای عموم مردم است در طول این چهار سال نفع مادی نداشته و خدمت  را وقف مردم می کند و بعد از ۴ سال ذخیره ملک و مال نداشته باشد به اندازه احتیاج استفاده کند.

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید مفتح و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت در شکل گیری نظام اسلامی وادامه آن به عنوان امری راهبردی مهم بوده است و هر جا نگاه کنیم تحصیل کردگان حوزه و دانشگاه حضور دارند قبل از پیروزی انقلاب روحانیون آگاه و بصیر با ارتباط با دانشجویان پیوند مستحکمی بین دانشگاه و حوزه به وجود آوردند در سال های بعد از پیروزی انقلاب این وحدت ادامه داشت.

وی با اشاره به این که حاصل تلاش حوزه و دانشگاه تربیت انسان های تحصیل کرده و فرهیخته است که در پیروزی انقلاب اسلامی و همه مقاطع مشاهده می کنیم گفت:ضرورت دارد جلسات مشترکی بین فرزانگان و اساتید دانشگاه و حوزه برگزار تا با تبادل نظر و خرد جمعی مسائل روز و راه حل مسائل و مشکلات کلان کشور را بیان کنند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در این مدت با اقشار و طبقات مختلف جلسه داشتیم ان شاالله نشست های تخصصی را برگزار می کنیم تا با همفکری و همکاری مدیران متعهد و خدوم، باتجربه و با یاری خداوند رهنمودهای رهبری را برای برون رفت از مشکلات استان عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/