×

نخستین دوره مسابقه مکبری دانش آموزی در لرستان برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 9150
  • مهر ۱۸, ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: نخستین دوره مسابقه بزرگ مکبری بین دانش‌آموزان خرم‌آبادی برگزار می‌شود. به گزارش نیساخبر، رضا زینی وند مقدم ظهر امروز در جلسه اولین دوره مسابقه مکبری ویژه دانش‌آموزان خرم‌آباد که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: اصلی‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش که در سند تحول بنیادی پیش‌بینی‌شده رویکرد کلیه فرایندهای تعلیم و تربیتی […]

    نخستین دوره مسابقه مکبری دانش آموزی در لرستان برگزار می‌شود
  • مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: نخستین دوره مسابقه بزرگ مکبری بین دانش‌آموزان خرم‌آبادی برگزار می‌شود.

    وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادی برنامه‌هایی که در ساعات شش‌گانه این سند پیش‌بینی‌شده اکثریت جنبه فرهنگی و تربیتی دارد و امروز اولین دوره و مسابقه مکبری است که در سطح کشور با حضور ۱۸۰نفر از دانش‌آموزان سنین ۱۲تا۱۸سال در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه برگزار می‌شود.

    مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: برگزاری این مسابقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی به مسائل دینی و اسلامی نیز اهمیت می‌دهند و انتظار داریم این مسابقه زمینه‌ای جهت ورود دانش‌آموزان برگزیده در برنامه‌های تربیتی و فرهنگی باشد.

    وی بابیان اینکه این مسابقات در راستای طرح سودای بندگی برگزار می‌شود بیان کرد: طرح آموزش عملی احکام و فرایض دینی را در دستور کار دارد و امیدواریم با تعامل و همکاری ستاد نماز جمعه و آموزش‌وپرورش شاهد برنامه‌های بسیار متنوع و ارزشمندی‌تر راستای تعلیم و تربیت و مسائل دینی، احکام و فرایض دینی در سطح استان باشیم.

    اسدالله عباس زاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اولین دوره مسابقه بزرگ مکبری بین دانش‌آموزان شهرستان خرم‌آباد برای نخستین بار در کشور با حضور۱۸۰دانش‌آموز امروز برگزار می‌شود.

    وی افزود: از بین ۱۸۰دانش‌آموز شرکت‌کننده در این مسابقه ۵۰ نفر انتخاب خواهند شد که از این تعداد ۲۵ نفر برای برنامه‌های نماز جمعه انتخاب می‌شوند که مکبری را در نماز جمعه اجرا کنند.

    سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی لرستان عنوان کرد: این مسابقات باهمت نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اداره کل آموزش‌وپرورش، معاونت پرورشی، هلال‌احمر و همچنین ستاد نماز جمعه خرم‌آباد برگزار می‌شود و دانش‌آموزان سنین ۱۲تا۱۸سال در این مسابقه شرکت خواهند کرد.

    وی با اشاره به اهداف این مسابقه خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای طرح سودای بندگی، تعمیق باورهای دینی و آشنایی دانش‌آموزان با آمیزه‌های اسلامی و عملیاتی احکام و نماز است که از رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *