×

دادستان عمومی و انقلاب سلسله:
نظر سنجی های انتخاباتی فضای مجازی مورد تایید نیست

  • بهمن ۶, ۱۳۹۸
  • ۰
  • دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: اصالت نظرسنجی های انتخاباتی که در فضای مجازی منتشر می شود مورد تایید نیست و در صورت مشاهده با منتشرکنندگان به شدت برخورد می شود.

    نظر سنجی های انتخاباتی فضای مجازی مورد تایید نیست
  • به گزارش نیساخبر؛محسن همتی شنبه شب در چهارمین جلسه ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی سلسله با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری شهرستان افزود: رسانه های شناسنامه دار باید از این نظرسنجی ها به دور باشند.

    وی اظهار داشت: محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات که ممکن است در قالب فضای مجازی اتفاق بیفتد جمع آوری شده و اصحاب رسانه باید آنها  را مطالعه تا از انتشار چنین محتواهایی پرهیز کنند.

    وی ترغیب و تشویق مردم به عدم شرکت یا کاهش مشارکت در انتخابات، استفاده از علائم و انتشار تصاویری که گروه های ضدانقلاب ممکن است از آنها سوء استفاده نمایند و توهین، افترا و نشر اکاذیب با هدف تخریب قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی اجرایی و نظارتی دخیل در انتخابات را از مهمترین محتواهای مجرمانه مرتبط با انتخابات عنوان کرد که رسانه ها باید مدنظر قرار دهند.

    دادستان سلسله انتشار اخباری را که صحت و سقم آنها مورد تردید است را مصداق بارز نشر اکاذیب عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید همواره اطلاعات و اخبار خود را از منابع موثق دریافت کنند و از انتشار محتوا و مطالب دارای طبقه بندی دوری کنند.

    همتی تاکید کرد: رسانه ها  از انتشار اخبار کذب تایید صلاحیت ها و شمارش آرا تا پایان رای گیری و اعلام نتایج، خودداری و از بیان مطالبی که منجر به ایجاد تفرقه های قومی و مباحث اقلیتی و عشیره ای می شود به شدت دوری کنند.

    وی مهمترین وظیفه مسئوولان و رسانه ها را حرکت در راستای حفظ انسجام و وحدت ملی عنوان کرد و افزود: رسانه ها باید به برگزاری انتخاباتی سالم و امن کمک کنند تا مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رای ترغیب شوند.

    وی بیان کرد: ادارات خدمت رسان نباید ارائه خدمات را منوط به اقدام انتخاباتی خاصی از سوی مردم نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می گیرد.

    دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگاه و دادسرای شهرستان، ادامه داد: چنانچه موضوعی به این شعب ارجاع داده شود فورا رسیدگی و برخوردهای قانونی لازم صورت می گیرد.

    همتی هرگونه فعالیت تبلیغاتی توسط کارمندان و روسای ادارات را در ساعات اداری مطابق ماده ۵۹ قانون انتخابات جرم دانست و افزود: چنانچه کارمندان دولت در ساعات اداری فعالیت تبلیغاتی داشته باشند و از اموال بیت المال نیز در این راستا استفاده کنند، جرم محسوب شده و با آنها به شدت برخورد می شود.

    رئیس دادگستری سلسله نیز با بیان اینکه رسانه ها باید شناسنامه دار باشند و مردم آنها را بشناسند، افزود: ما نیازمند رسانه هایی هستیم که آموزش دیده و مقید به قوانین و مقررات باشند و تنها در این صورت است که فعالیت آنها می تواند در بهبود امور، روشنگری و تقویت افکار عمومی موثر باشد.

    فریدون رواد گفت: رسانه های مقید هرجا قدم گذاشته اند، ویرانی را به آبادانی تبدیل کرده و دغدغه های ذهنی مردم را رفع نموده اند ، در ایام انتخابات به حضور موثر رسانه ها نیازمندیم، و حمایت دستگاه قضا نیز از اصحاب رسانه منوط به پایبندی آنها به قوانین و مقررات است.

    وی عنوان کرد: تلاش دستگاه قضا و مسئوولان بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است بنابراین از نظر شرعی و قانونی باید به گونه ای  عمل کنیم که مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رای حاضر شوند.

    وی افزود: باید در شهرستان سلسله شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که شاهد کمترین جرائم انتخاباتی باشیم و برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور رقم بزنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *