×

پیشرفت‌های ستودنی ایران در برابر کرونا
نیروهای نظامی این بار از سلامت جسمی و روانی جامعه دفاع می‌کنند/ از تهیه تجهیزات پزشکی تا مقابله با «کاسبان کرونا»

  • کد نوشته: 12105
  • اسفند ۱۹, ۱۳۹۸
  • ۰
  • نیروهای نظامی و دفاعی این بار برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده اند و از سلامت جسمی و روانی جامعه دفاع می کنند؛ اقدامات نیروهای نظامی از تهیه تجهیزات پزشکی و بهداشتی تا مقابله با محتکران و کاسبان مرگ و ضدعفونی کردن معابر عمومی گسترده است.

    نیروهای نظامی این بار از سلامت جسمی و روانی جامعه دفاع می‌کنند/ از تهیه تجهیزات پزشکی تا مقابله با «کاسبان کرونا»
  • در مواقعی که مشکلات در سطح ملی بروز می کند، نیروهای مختلف از جمله نیروهای نظامی اقداماتی را انجام می دهند. پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و بروز کمبودهایی در حوزه مواد ضدعفونی و ماسک نیروهای نظامی اقدامات قابل توجهی را در خصوص جبران این کمبودها و ایجاد امکاناتی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ انجام دادند.

    در ادامه به پیشرفت ها و اقدامات قابل توجه نیروهای نظامی در این حوزه نگاهی می اندازیم:
    ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا 
    در اولین اقدام، تنها به فاصله ۵ روز از قطعیت اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم، متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق به ساخت اولین نمونه از کیت‌های تشخیص ویروس کرونای جدید یا همان کووید-۱۹ شدند که این کیت‌ها، اصلی‌ترین دستگاه‌های تشخیص ابتلای افراد به بیماری کرونا به شمار می‌آیند.
    بنا بر اعلام سخنگوی دولت، انستیتو پاستور نیز در آزمایشات مختلف این کیت را تایید کرده است. این کیت ها با توجه به اینکه کشور به شناسایی بیماران برای جلوگیری از بروز هر چه بیشتر آن نیاز دارد، بسیار در کنترل این بیماری راهگشاست.

     

    ضدعقونی کردن معابر عمومی توسط نیروی انتظامی

    یکی از اقداماتی که باعث ایجاد آرامش عمومی و امیدواری در جهت جلوگیری از بیماری کرونا شد، اقدام نیروی انتظامی در ضدعفونی کردن معابر عمومی با استفاده از ماشین های آب پاش بود.
    نیروی انتظامی در روزهای اخیر، در اقدامی قابل توجه و در عملیاتی با عنوان «عملیات سرکوب کرونا» با استفاده از تجهیزات آب‌پاش خود اقدام به ضدعفونی کردن معابر پر رفت و آمد شهر تهران کرده است.
    همچنین تیپ ویژه صابرین و تیپ ۲۰ رمضان و تیپ میرزا کوچک خان و تیپ انصار الرسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیط‌های آلوده شهری در استان‌های گیلان، کرمانشاه و قم و تهران هستند.
    این موضوع هم بازتاب خوب اجتماعی داشت و هم نشان از خدمت رسانی نیروهای خدوم نیروی انتظامی به مردم در این شرایط است.
    تهیه ماسک و لباس های محافظت در برابر کرونا
    امروز با توجه به اینکه کاردهای درمانی اعم از پزشکان و پرستاران در صدر جبهه مقابله با این بیماری هستند تهیه تجهیزات و امکانات در این حوزه بسیار ضروری است. نیروهای نظامی در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.
    یکی از همین اقدامات تهیه تجهیزات مقابله با بیماری کرونا برای پزشکان و کاردهای درمانی است. از دیگر اقدامات این نیرو تغییر کاربری خطوط تولید البسه نظامی به خطوط تولید ماسک و لباس‌های محافظ (گان) است که روزانه ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی را می‌توانند تولید کند.
    بنابراین روزانه مقادیر قابل توجهی ماسک و لباس های محافظت از ویروس کرونا ساخته و در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.
    آمادگی بیمارستان سیار نیروی زمینی ارتش در قم برای پذیرش بیماران کرونایی
    ساخت بیماریستان های سیار و صحرایی توسط نیروهای نظامی یکی دیگر از امکاناتی است که در این حوزه بسیار مهم و اساسی است. نیروهای مختلف سپاه و ارتش در این حوزه سریعا اعلام  آمادگی کرده اند. در همین راستا، بیمارستان سیار نیروی زمینی ارتش با استقرار در شهر قم برای درمان و یاری رساندن به بیماران کرونایی آمادگی کامل دارد.
    در همین راستا، پزشکان تمام توان خود را در راستای بهبودی بیماران انجام خواهند داد.
    این در حالیست که اخیرا کاروان پزشکی سیار بیمارستان شهید دکتر هجرتی نزاجا با استعداد ۵۰ تختخواب راهی شهر قم شد.
    امیر «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش  با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قم گفت: آمادگی داریم که در صورت نیاز در استان‌های دیگر هم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کنیم.
    امیر نعمتی گفت: خوشبختانه با کارهای پیشگیرانه و اقدامات درمانی تا به امروز مورد مثبتی از ویروس کرونا در بین کارکنان پایور و وظیفه خود نداشته‌ایم و این خودش جوابی است به کسانی که به دنبال ایجاد حاشیه و شایعه‌سازی هستند.

    استقرار سامانه سی تی اسکن سیار نیروی زمینی سپاه در بیمارستان شهدای یافت آباد یکی دیگر از اقدامات سپاه پاسداران بود.استقرار این سامانه در بیمارستان به منظور عکسبرداری از قفسه سینه بعنوان یکی از راه‌های تشخیص ابتلای فرد به ویروس کرونا و التهابات تنفسی و ریوی است.

    استقرار بیمارستان‌های سیار در شهرهایی که دچار کمبود تخت‌های بیمارستانی هستند نیز از دیگر اقداماتی است که توسط بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در حال انجام است. قرار است در دو شهر قم و رشت بیمارستان های سیار سپاه نصب و راه اندازی شوند که تا کنون بیمارستان سیار ۱۸۰ تخت خوابی در منطقه نیروگاه قم راه اندازی شده است.

    مقابله با محتکران و دلالان بازار کالاهای بهداشتی
    بعد از انتشار خبر شیوع کرونا در کشورمان محتکران و سودجویان که به کاسبان مرگ معروف شدند، اقدام به قاچاق و احتکار لوازم بهداشتی در سطح وسیع کردند این موضوع مردم را بسیار نگران کرد. اما در همین راستا نیروهای نظامی و امنیتی دست به کار شدند و با محتکران برخورد و ده ها انبار کالاهای احتکار شده کشف و ضبط شد.
    در همین زمینه، سازمان اطلاعات سپاه تهران بزرگ موفق به کشف انبار احتکار کالاهای بهداشتی در منطقه قوچ‌حصار شهرری شد.
    در این انبار ۸ میلیون دستکش لاتکس و مقادیر زیادی مواد ضدعفونی کشف شده است. متهم این احتکار اکنون با قرار بازداشت موقت در اختیار سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه است.
    همچنین، با تلاش سربازان گمنان امام زمان(عج) و با حضور رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان، بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان پردیس، انبار نگهداری کالاهای بهداشتی در منطقه سیاهسنگ پردیس کشف و ضبط شد.
    بنابراین گزارش در آمار و شمارش اولیه از این انبار حدود چهل میلیون دستکش بهداشتی و پزشکی خارجی کشف و پرونده ای در این خصوص تشکیل شده و به زودی افراد محتکر معرفی خواهند شد.
    نیروهای دفاعی و امنیتی کشورمان در حوزه دفاع از سلامت جسمی و روانی جامعه و مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند که هر کدام در این حوزه بسیار اثرگذار بوده است و این جهاد و کمک رسانی در سطح وسیعی در حال انجام و ادامه دار است.
    انتهای پیام/
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *