×

هزینه های سرسام آور کلاس های تقویتی در آموزشگاه های خصوصی

  • مهر ۲۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • هزینه های سرسام آور کلاس های آموزشگاه های علمی در سطح شهرخرم آباد صدای والدین دانش آموزان را درآورد   به گزارش نیساخبر، پیشرفت علمی و تقویت مباحث درسی که در نهایت به کنکور منتهی می شود برای خانواده های دانش آموزان اهمیت بسیار زیادی دارد از این رو آنها از روش‌های زیادی برای نتیجه […]

    هزینه های سرسام آور کلاس های تقویتی در آموزشگاه های خصوصی
  • هزینه های سرسام آور کلاس های تقویتی در آموزشگاه های خصوصی

    هزینه های سرسام آور کلاس های آموزشگاه های علمی در سطح شهرخرم آباد صدای والدین دانش آموزان را درآورد

     

    به گزارش نیساخبر، پیشرفت علمی و تقویت مباحث درسی که در نهایت به کنکور منتهی می شود برای خانواده های دانش آموزان اهمیت بسیار زیادی دارد از این رو آنها از روش‌های زیادی برای نتیجه گرفتن در این زمینه استفاده می‌کنند که ثبت نام و شرکت در کلاس های آموزشگاه ها یکی از این روش ها است که البته هزینه های برخی از آنان کمر والدین را خَم می کند!

     

    همه می دانند در ایران راه ورود به دانشگاه شرکت در کنکور است؛ هرچند که ۷-۸ سالی می شود که برخی رشته های دانشگاهی بدون کنکور شده اند، اما این آزمون چهار گزینه ای از سال ۱۳۴۸ تاکنون در حال برگزاری است وسال های اخیر حدود یک میلیون شرکت کننده دارد و خانواده ها از ابتدای دوران متوسطه و بعضا اوایل دوران تحصیل، نگران چگونگی ظاهر شدن فرزندان خود در این ماراتن علمی هستند.

     

    کلاس های کنکور 

     

    در سال ۹۱ علی عباسپور تهرانی، رییس پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بازار هفت میلیارد تومانی کنکور خبر داد، این در حالی است که در همان سال بودجه آموزش و پرورش اندکی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بود!

     

    یکی از شهروندان خرم آبادی به هزینه های سرسام آور کلاس های آموزشگاه های علمی اعتراض کرد و اظهار داشت: دختر دبیرستانی ام را برای شرکت در کلاس تقویتی به یکی از آموزشگاه های شهر خرم آباد بردم که هزینه های سرسام آورشان تعجب مرا برانگیخت.

     

    وی ادامه داد: در این آموزشگاه به ازای هر جلسه کلاس ریاضی ۸۰ هزار تومان دریافت می کردند و به ما گفتند که برای فلان دبیر فیزیک هر جلسه ۲۰۰ هزار تومان از دانش آموزان گرفته می شود!

     

     

     

    این شهروند خرم آبادی به اجبار دانش آموزان توسط معلمان برای خرید کتب کمک آموزشی اعتراض کرد و گفت: دلیل این اجبار چیست؟ آیا کتاب های خود آموزش و پرورش برای آموزش جامع نیستند!

     

    وی با بیان اینکه اساتید این آموزشگاه ها همان دبیران آموزش پرورش هستند، افزود: سوال من این است که چرا آموزش و پرورش نظارت بر کار کارکنان خود ندارد؟ چرا این معلمان در مدارس محل خدمت خود همین مسائل را تدریس نکنند که خانواده ها به ویژه خانواده های کم درآمد لرستانی مجبور به پرداخت این هزینه های گزاف نشوند؟

     

    کلاس های تقویتی 

     

    بنا بر تحقیقات ما آموزشگاه ها بخش نسبتا زیادی از این هزینه ها را در جیب خود گذاشته و مابقی را به معلم می دهند؛ اگر فرض را بر این بگذاریم که معلمان در کلاس به دلیل کمبود زمان وقت تدریس تمام مباحثی که در آموزشگاه ها مطرح می کنند ندارند، اما این سوال مطرح است چرا آموزش و پرورش این کلاس های تقویتی را مدرسه که هم جوّ مناسب تری برای آموزش داشته و هم با هزینه کمتری جمع می شود برگزار نمی کند؟

     

    با توجه به اینکه سرانه درآمدی مردم لرستان بسیار بالا است، امیدواریم آموزش و پرورش استان این مسئله را در دستورکار جدی خود قرار دهد تا با وجود این همه دغدغه مالی و تربیتی حداقل بخشی از بار مخارج علمی از دوش خانواده ها برداشته شود.

     

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *