×

هشدار به خانواده ها؛ اجرای یواشکی سند۲۰۳۰ در لرستان

  • بهمن ۱۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • این روزها به لطف مدیران ناکارآمد و غرب زده و عدم توجه مسئولان نظارتی، شنیده شده که سند ۲۰۳۰ بدون عنوان ۲۰۳۰ و با عناوین دیگری در استان در حال پیگیری برای اجرا است.   به گزارش نیساخبر“طبق اخبار رسیده در برخی مدارس استان جلساتی گرفته شده تا در مورد اجرای آرام و بدون نام […]

    هشدار به خانواده ها؛ اجرای یواشکی سند۲۰۳۰ در لرستان
  • اجرای یواشکی سند2030 در لرستان

    این روزها به لطف مدیران ناکارآمد و غرب زده و عدم توجه مسئولان نظارتی، شنیده شده که سند ۲۰۳۰ بدون عنوان ۲۰۳۰ و با عناوین دیگری در استان در حال پیگیری برای اجرا است.

     

    به گزارش نیساخبر“طبق اخبار رسیده در برخی مدارس استان جلساتی گرفته شده تا در مورد اجرای آرام و بدون نام سند ۲۰۳۰ در استان برنامه ریزی شود و دانش آموزان را با مسائل جنسی و … آشنا کنند!

    البته در این میان نمی‌توان از کنار  وادادگی فرهنگی جماعتی از متولیان تعلیم و تربیت و فرهنگ در استان به سادگی گذشت؛ آنهایی که به بهانه توسعه و پیشرفت آموزشی و بی توجه به آموزه‌ها و اقتضائات فرهنگی و دینی و آرمان‌های مقدس این نظام دل به غرب داده اند و در چند وقت اخیر هم به وضوح نفوذفرهنگی را در برخی دستگاه های تربیتی-فرهنگی دیده ایم که غیرت، فرهنگ، دین و نجابت مردم را نشانه گرفته اند.

    و اما سند۲۰۳۰ چه اهدافی را دنبال می کند:   

    تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای بین‌المللی غربی، تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسیتی، آموزش حقوق بشر غربی، آموزش شهروندی جهانی، بر اساس هنجارهای غربی، حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه «دور نگه داشتن مدارس از خشونت»، تغییر سبک زندگی اسلامی- ایرانی به سمت زندگی و مدل غربی، خلاف فرهنگ متداول کشور و در قالب جهانی سازی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت.

     

    سند2030

    قبح زدایی و عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر و به تبع آن زن و مرد، بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی و دینی   برابری زن و مرد در آموزش: علی‌رغم اینکه این مسئله در فرهنگ و اسناد و برنامه‌های آموزشی ایران وجود دارد، اما در سند ۲۰۳۰ به مواردی مانند تغییر کتب درسی با حذف نقش‌های مادری، همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه‌ها اشاره شده است.

    نفوذ افکار و جریان‌های غیر دینی

    از موارد دیگر مورد انتقاد در سند  غیر اسلامی و غیر دینی شدن آموزش در ایران است و صریحاً در کتابچه‌های راهنمایی یونسکو با عنوان «آموزش همگانی جهانی» بیان شده است و در واقع در چارچوب فرهنگ غربی مبانی مطلوب اسلامی و ارزشی در کتب و آموزه‌های آموزشی نباید بگنجد.

    حال باید دید  نفوذ عمیق فرهنگی که طی ماه های اخیر در قالب و محتواهای مختلف کودکان، نوجوانان، زنان و مردان استان را هدف گرفته تا به کجا ادامه خواهد داشت.

    انتهای پیام/

    نویسنده : مصطفی حقیقی
    منبع:سفیرافلاک

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *