×

همتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دیده نشد

  • کد نوشته: 4823
  • اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: در بحث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی همتی به خرج داده نشد به طوری که شعار کاندیداها می‌شود در حالی که باید شعار تبلیغات به سمت پیشرفت، رشد و تعالی جامعه می‌رفت. به گزارش نیساخبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور که در بیت […]

    همتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دیده نشد
  • میرعمادی

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: در بحث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی همتی به خرج داده نشد به طوری که شعار کاندیداها می‌شود در حالی که باید شعار تبلیغات به سمت پیشرفت، رشد و تعالی جامعه می‌رفت.

    به گزارش نیساخبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و فرمودند امام خمینی(ره) نیز بر همین موضوع تأکید داشتند از این‌ رو انقلاب ما برای همین جهت بود بنابراین اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید برای همین قشر انجام شود.

    وی افزود: متأسفانه در بحث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آن همتی که باید به خرج داده شود به خرج داده نشده است تا جایی که رهبری در این قضیه ورود پیدا کرد.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی آن‌قدر مهم است که شعار کاندیداها می‌شود و مسئله فقرزدایی، اشتغال، افزایش طلاق و اعتیاد، حاشیه‌نشینی محور تبلیغات نامزدها شده است درحالی‌که اگر ما به این موضوع توجه می‌کردیم امروز شعار تبلیغات باید به سمت پیشرفت، رشد و تعالی جامعه می‌رفت نه اینکه به ۳۸ سال قبل برگردیم و به فقر و نیازمندان توجه کنیم پس معلوم است غفلت بزرگی در این قضیه صورت گرفته است.

    وی بیان کرد: همه ما بر این واقف هستیم که تنها با کمک دولتی نمی‌شود آسیب‌های اجتماعی را حل کرد و نیازمند یک مشارکت مردمی و هم‌افزایی نهادهای مؤثر هستیم اما باید گفت در لرستان هم‌افزایی نهادها امکان‌پذیر است ولی با توجه به محرومیت استان ما در بخش مشارکت عمومی مردم واقعاً مشکل‌داریم و انتظار می‌رود مسئولان در صورت امکان خیران و نیکوکاران را به سمت لرستان هدایت کنند.

    آیت‌الله میرعمادی گفت: ازآنجاکه بیشترین جامعه هدف بهزیستی معلولان هستند بیشترین نیاز معلولان رفع نیازهای بهداشتی و درمانی است در این زمینه نیز درست است که دانشگاه علوم پزشکی یک سری همکاری دارند اما قبل از آن باید معلولان را توانمند کنیم که در این بخش نیز استان لرستان در مقایسه با سایر استان‌ها باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

    وی به لزوم تامین امکانات و تجهیزات موردنیاز معلولان استان تأکید کرد و اظهار داشت: خوشحالی معلولان خوشحالی خدا و ائمه اطهار(ع) است پس باید فضا را ایجاد کنیم تا با کمک به معلولان آن‌ها را خوشحال کنیم.

    وی بابیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان اقدامات خوبی درزمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام‌شده است، افزود: با فعالیت‌های انجام‌شده در این عرصه ازدواج افزایش و طلاق در برخی از شهرستان‌های استان کاهش یافت اما باید گفت متأسفانه طلاق در دو شهرستان لرستان افزایش یافت.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به کاهش خودکشی و خودسوزی در استان اشاره و عنوان کرد: در بحث اشتغال، توانمندسازی و آموزش مجموعه جامعه هدف هم‌افزایی و هماهنگی با دستگاه‌های متعدد انجام شد اما لازم است آموزش‌ها و توانمندسازی تخصصی انجام شود که انتظار می‌رود مجموعه بهزیستی زمینه رشد جامعه خلاق جامعه هدف را فراهم کنند.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *