×

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:
واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر لرستان آغاز شد

  • کد نوشته: 13880
  • مهر ۷, ۱۳۹۹
  • ۰
  • سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر استان شامل بیماران خاص، سخت علاج و کادر بهداشت و درمان آغاز شده است.

    واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر لرستان آغاز شد
  • مریم کوشکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کادر بهداشتی طبق شیوه نامه، با اولویت مراکز غربالگری کرونا و نیروهای نمونه گیر، آزمایشگاه و در بخش درمان با اولویت کارکنان عفونی و کرونا، ایزوله تنفسی فشار منفی، فوق تخصصی ریه، مراقبت های ویژه ( icu، ccu)، داخلی، اطفال، اورژانس، آزمایشگاه، زایمان، اکولوژی و سوختگی، واکسن را دریافت می کنند.

    وی تصریح کرد: واکسیناسیون کادر بخش های درمانی مذکور در ۲ مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر و شهید رحیمی انجام می شود.

    سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: کمبودی در این زمینه نداریم اما توزیع واکسن به صورت مرحله ای خواهد بود.

    کوشکی گفت: سری دوم واکسن تا پایان هفته، با اولویت بیماران خاص، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران اچ آی وی، کودکان و سایر افراد پرخطر در سطح مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت توزیع می شود.

    به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان فهرست مشخصات حدود سه هزار بیمار خاص استان و بیماران سخت علاج همچون سرطان، قلبی عروقی، عفونی و ریوی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد و واکسن بر این اساس سهمیه بندی و تزریق می شود.

    به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در این مرحله مادران باردار و مشاغل پرخطر از جمله کادر درمان نیز واکسن آنفلوآنزا را دریافت می کنند.

    اسدبیگی گفته: سهمیه واکسن رایگان جامعه هدف ( گروه های پرخطر) لرستان سال گذشته ۱۰ هزار دوز بود که امسال به ۳۰ هزار دوز افزایش یافته است.

    وی در خصوص واکسن برای عموم ادامه داد: تاکنون در هیچ استانی برای عموم واکسن توزیع نشده و در صورت تخصیص این سهمیه، افراد باید با کارت ملی به داروخانه ها مراجعه و واکسن را خریداری کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *