×

وضعیت معیشتی کارگران نامناسب است/ تجلیل فقط با لوح تقدیر محقق نمی‌شود

  • کد نوشته: 4724
  • اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  • امام جمعه خرم‌آباد گفت:متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران مناسب نیست و کارگران ساختمانی که در میدان می‌ایستند و با توجه به رکود حاکم دست خالی بر می‌گردند، نشان‌دهنده وضعیت دردناک آن‌ها است. به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به […]

    وضعیت معیشتی کارگران نامناسب است/ تجلیل فقط با لوح تقدیر محقق نمی‌شود
  • امام جمعه خرم‌آباد گفت:متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران مناسب نیست و کارگران ساختمانی که در میدان می‌ایستند و با توجه به رکود حاکم دست خالی بر می‌گردند، نشان‌دهنده وضعیت دردناک آن‌ها است.

    به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به روز پاسدار اظهار داشت: از وظایف مهم پاسداران، پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

    وی افزود: در هر جایی که خطر دشمن باشد و آن خطر چه به صورت جنگ‌نرم و جنگ‌سخت بوده سپاه پاسداران ایستادگی‌ کرده و از دستاوردهای انقلاب حفاظت کرده است.

    امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری ۱۱ اردیبشهت که روز کار و کارگر است، عنوان کرد: ارزش کارگر بر کسی پوشیده نیست و کار بالاترین عبادت و بالاترین جهاد در راه خدا به شمار می‌آید و این در حالی است که در روایات آمده است عرق کارگر به منزله خون شهید تقدس و ارزش دارد.

     آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر دست کسی را نبوسید مگر دست کارگر،خاطر نشان کرد: کارگران سنگر اقتصادی را می‌چرخانند و در عرصه تولید نقش کارگران بر کسی پوشیده نیست.

    وی ابراز داشت امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال اشتغال و تولید نامیده شده است همه اهداف باید در رابطه با کار و کارگر مشخص شود و وظیفه حکومت و دولت است که کار ایجاد کند.

    خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ادامه داد: تجلیل از کارگر باید با حمایت از تولید داخلی انجام شود، چراکه تجلیل فقط با لوح تقدیر محقق نمی‌شود و این در حالی است که اگر از محصول کارگران استفاده کنیم از او تجلیل نموده‌ایم.

    آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران مناسب نیست و در حقیقت کارگران ساختمانی که در میدان می‌ایستند و با توجه به رکود حاکم دست خالی بر می‌گردند، نشان‌دهنده وضعیت دردناک آن‌ها است.

    وی به پرداخت نشدن حقوق چند ماهه کارگران تنظیف و فضای سبز و وضعیت آنها اشاره کرد و افزود: قابل تحمل نیست که این کارگران چندین ماه حقوق نگیرند و مسوولین باید خودشان تصور کنند اگر کارگر حقوق نگیرد باید چه بکند؟؟

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خدمت به کارگران را ضایع نشدن حقوق آنها دانست و گفت: ما بر عکس سفارش پیامبر عمل می‌کنیم، چراکه پیامبر(ص)  می‌فرمایند، قبل از اینکه عرق کارگر خشک بشود باید دستمزدش را بدهیم و مسوولی که به سفارش پیامبر عمل نکند چگونه می‌خواهد در آن دنیا پاسخ پیامبر را بدهد؟

     آیت‌الله میرعمادی با اشاره به روز معلم در ۱۲ اردیبهشت یادآور شد: جایگاه معلمان ما جایگاه پیامبران بوده و امروز رسالت معلمان بسیار سنگین است.

    وی اولین رسالت معلمان را ایجاد روحیه تفکر و روحیه انقلابی میان دانش آموزان برشمرد و بیان کرد: معلمان باید نسل چهارم ما را انقلابی تحویل بدهند و این امر برای تقویت تفکر در میان دانش آموزان و بالا بردن توان علمی دانش آموزان مهم است.

    خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: امروز رسالت معلم یاد دادن الف و ب نیست، و توان علمی و شکوفایی علمی بوده و معلمان باید انسان‌های مومن و انقلابی تربیت کنند.

    آیت‌الله میرعمادی از دیگر رسالت‌های مهم معلمان را آموزش و تعلیم برای اشتغال و تولید دانست و گفت: امروز باید معلمان ما مهارت های لازم برای اشتغال و تولید را به دانش آموزان تعلیم ‌بدهند و جوانان باید چرخ تولید و اشتغال را از همان دوران جوانی به وجود بیاورند.

    وی اشاره کرد: مهم‌ترین منبع تعلیم و تربیتی کتاب‌های استاد مطهری است که امروز شاهد بی مهری به کتاب‌های ایشان هستیم.

     امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات ۲ نکته اساسی را طی چند روز اخیر بیان کردند، عنوان کرد: اولین نکته تذکر به نامزدهای انتخابات بوده و باید نگاه آن‌ها به ملت و ظرفیت‌های داخلی باشد.

    آیت‌الله میرعمادی افزود: رشد اقتصادی ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی امکان‌پذیر بوده و نامزد های انتخابات باید به این مسائل توجه داشته باشند.

    وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به مردم نیز سفارش کرده‌اند که با ایمان و ایستادگی در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند، یعنی انتخابات را تکلیف خود بدانند.

    نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: در رابطه با مناظره‌های زنده انتخابات، مردم‌منتظرند تا ببینند،کاندیدها در این مناظره‌ها چه می‌کنند و این خود نشان‌دهنده این است که این مناظره‌ها فرصتی برای روشنگری و اعلام برنامه‌ها است.

    آیت‌الله میرعمادی افزود: مناظره‌ها فرصتی برای اعلام راه‌حل‌های مردم بوده و مبادا مناظره‌ها به فرصتی برای تهمت و تخریب تبدیل شوند.

    وی عنوان کرد: مردم می‌خواهند ببیند چه کسی قدرت حکومت را دارد و به دنبال این هستند تا در مناظرات زنده نقد عملکردها و نقد کارشناسانه باشد، نه اینکه به میدانی برای جوسازی و رفتارهای بر خلاف منطق و تاخت و ناز تبدیل شود.

    خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: از روش کاندیداها نباید از غربی‌ها تبعیت کنند و باید روش اسلامی را خط قرمز خود بدانند، چراکه، مردم این مناظره‌ها را دنبال می‌کنند و طبق آن‌ها انتخاب می‌کنند.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *