×

وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی حمایت از تشکل‌های دینی است/۱۲۰ مسجد در شهرستان الشتر وجود دارد

  • کد نوشته: 7897
  • اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: وظیفۀ سازمان تبلیغات اسلامی نظارت، هدایت و حمایت از تشکل‌های اسلامی است. به گزارش نیساخبر“حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصرت اله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر  اظهار داشت: در نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی، سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بعضی ادارات که پشتوانۀ دولتی داشته دست برتر دارد و با امکانات […]

    وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی حمایت از تشکل‌های دینی است/۱۲۰ مسجد در شهرستان الشتر وجود دارد
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: وظیفۀ سازمان تبلیغات اسلامی نظارت، هدایت و حمایت از تشکل‌های اسلامی است.

    به گزارش نیساخبر“حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصرت اله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر  اظهار داشت: در نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی، سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بعضی ادارات که پشتوانۀ دولتی داشته دست برتر دارد و با امکانات اندک، نیروی اندک و اعتبارات اندک بیشترین فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

    وی با اشاره به وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عمده وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی بحث مسائل تبلیغ دین در قالب‌های مختلف ازجمله؛ اعزام مبلغ به‌ویژه در مناسبت‌های مختلف مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم، ایام فاطمیه، دهه ولایت، و دیگر مناسبت‌ها. استقرار روحانی البته به حد وسع و توان در مناطقی که نیاز باشد که در هر روستا باید یک مبلغ وجود داشته ولی با توجه به اینکه اولاً، به این اندازه مبلغ در کشور وجود نداشته دوما، اگر وجود داشته اعتبارات لازم وجود ندارد. ولی درهرصورت سازمان تبلیغات اسلامی تمام تلاش خود را کرده به‌صورت مقطعی یا محدود وظیفۀ خود را انجام دهد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر با اشاره به تعداد مساجد و هیئت‌های مذهبی در این شهرستان بیان کرد: در شهرستان الشتر ۲۳ هیئت مذهبی، ۱۲۰ مسجد وجود دارد که ۲۰ مسجد از آن‌ها امام جماعت دارند، این شهرستان ۲۶۵ روستا دارد که روحانی دائم و مستقر کم است، همچنین در ادارات سطح شهرستان که جمعیت آن‌ها زیاد است تماماً روحانی دارند، ۲۸ اداره وجود دارد مانند شبکه بهداشت، دادگستری، دستگاه‌های دیگر که ۱۸ مورد از آن‌ها ثابت بوده و می‌توانند نماز جماعت داشته باشند.

    موسوی بابیان اینکه بهترین کار برای مساجد استقرار روحانی است عنوان کرد: بهترین کار در بحث مساجد استقرار روحانی و اعزام مبلغ است، در روستاهایی که مبلغ داریم مانند؛ بخش فیروزآباد دارای دو مسجد و یک روحانی است باوجوداین هر دو مسجد فعال هستند، در بعضی روستاها روحانی کم است ولی حداقل برای اینکه مساجد فعال باشند روحانیون یک روز در هفته به روستاهای مجاور می‌روند و ازآنجا هم سرکشی می‌کنند.

    وی عنوان کرد: امسال کلاً بحث دولت و سازمان تبلیغات و دستگاه‌های فرهنگی برنامه محور شده یعنی برنامه‌ای که مفید است و نزدیک به آسیب‌های اجتماعی باشد اعلام کرده‌اند اعتبار به دستگاه‌هایی می‌دهند که بیشترین کار با بهترین کیفیت را با کمترین هزینه انجام دهند که به لطف خداوند سازمان تبلیغات اسلامی این ویژگی را دارد.

    وی با توجه به اعزام مبلغین در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰۰ تا اعزام مبلغ با کمترین هزینه و بیشترین بهره داشته‌ایم و مبلغینی که اعزام شدند فعال بوده و تمام‌کارها را به‌خوبی انجام داده، ما روحانی‌های دائمی داریم که وابسته به سازمان تبلیغات بوده مانند حاج‌آقا تهرانی در فیروزآباد، حاج‌آقا برهمنی در روستای ده حسنلی، حاج‌آقا رحیمی در روستای محمدآباد، حاج‌آقا فلاح در روستای قلایی که خیلی هم فعال هستند.

    انتهای پیام/

    منبع: خبرگزاری بسیج

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *