×

پل «کاکارضا» در انتظار پیمانکار

  • مرداد ۱۹, ۱۳۹۸
  • ۰
  • گرچه بعد از تخریب پل کاکارضا در فروردین ماه، دستگاه قضا و دادستان شهرستان سلسله بلافاصله وارد عمل شده و کسانی را که به نوعی دخیل در ساخت پل کاکارضا بودند، احضار و پس از طی مراحل بازجویی و کارشناسی، خاطیان را بازداشت کردند ولی اطلاعاتی از نحوه رسیدگی به این پرونده تاکنون در اختیار خبرنگاران قرار نگرفته است.

    پل «کاکارضا» در انتظار پیمانکار
  • پل «کاکارضا» که در سیل فروردین ماه امسال آسیب دید، در حالی هنوز قربانی می گیرد که بنا بر اعلام راهداری لرستان، کار مطالعاتی بازسازی پل در دست اجراست و با اتمام آن پیمانکاری برای ساخت مجدد پل کاکارضا انتخاب خواهد شد.

    چهار ماه از بروز سیل ویرانگر در لرستان می‌گذرد، وقوع حوادثی همانند حادثه سقوط خودرو از پل تخریب شده از سیل “کاکارضا” که منجر به مرگ سه نفر شد، نشان می دهد که بی توجهی به بازسازی ابنیه خسارات دیده ممکن است عواقب زیادی در بر داشته باشد.

    جاده الشتر به خرم آباد که یک مسیر ترانزیتی برای عبور خودروها از استانهای غربی به خرم آباد محسوب می شود سالها بود که بدلیل کم عرض بودن سالانه حوادث مرگباری را در اثر تصادف خودروها شاهد بود تا اینکه این مسیر پرتردد به اتوبان چهارخطه تبدیل شد.

    از جمله پل های احداثی در این مسیر می توان به پل بزرگ “کاکا رضا” به طول  ۶۰ متر با پنج دهنه اشاره کرد که تنها دو سال از بهره برداری آن در سیل فروردین ماه امسال اخیر دچار ریزش شد و یک نفر از هموطنانمان نیز با سقوط خوردو به داخل پل جان خود را از دست داد.

    در حادثه تلخی که چهارشنبه شب هفته گذشته برای یک خانواده کرجی در این مسیر رخ داد خودوری حامل این خانواده سه نفره از روی پل تخریب شده به داخل رودخانه سقوط کرد و هر سه نفر جان خود را از دست دادند.

    گرچه روابط عمومی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان در اطلاعیه ای غیربومی بودن و ناآگاهی از مسدود بودن مسیر را دلیل این حادثه ذکر کرده است اما طی ۲ روز گذشته گردانندگان فضای مجازی در استان اداره راهداری را در بروز این حادثه بدلیل نصب نکردن علایم کافی و عدم بازسازی پل بعد از گذشت چهار ماه از بروز سیل مقصر می دانند.

    روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل در اطلاعیه خود همچنین گفته است که کار مطالعاتی بازسازی پل در دست اجراست و با اتمام آن پیمانکاری برای ساخت مجدد پل کاکارضا انتخاب خواهد شد.

    گرچه بعد از تخریب پل کاکارضا در فروردین ماه، دستگاه قضا و دادستان شهرستان سلسله بلافاصله وارد عمل شده و کسانی را که به نوعی دخیل در ساخت پل کاکارضا بودند، احضار و پس از طی مراحل بازجویی و کارشناسی، خاطیان را بازداشت کردند ولی اطلاعاتی از نحوه رسیدگی به این پرونده تاکنون در اختیار خبرنگاران قرار نگرفته است.

    به یقین دستگاه قضا از خاطیان این حادثه نخواهد گذشت اما امروز بازسازی پل کاکارضا نیز به مطالبه‌ای عمومی در میان مردم تبدیل شده و مردم منطقه خواستار آغاز هرچه سریعتر بازسازی این پل حیاتی شده‌اند.

    فرماندار شهرستان سلسله با اشاره به مکاتبات چندین باره خود با اداره کل راه و شهرسازی لرستان برای تسریع در آغاز عملیات بازسازی پل کاکارضا، اظهار داشت: در مکاتبات خود با اداره کل راه و شهرسازی متذکر شدیم که تبعات ناشی از آغاز نشدن عملیات بازسازی متوجه راه و شهرسازی خواهد شد اما متاسفانه تاکنون شاهد اقدام قاطعی برای ساخت مجدد آن نبوده ایم.

    شریف خسروی با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه برای دسترسی به زمین‌های کشاورزی خود بخشی از خاک های مسیر را برداشته و جاده مسدود شده را باز کرده اند، افزود: عدم سرکشی به موقع مسئولان از مسیر منجر به وقوع چنین حادثه ناگواری برای هموطنانمان شده است.

    وی با اشاره به محدود بودن امکانات ادارات شهرستانی، گفت: متاسفانه ادارات استانی امکانات محدودی در اختیار ادارات شهرستان قرار می‌دهند و همین امر یکی از مشکلاتی است که مزید بر علت می شود.

    خسروی با اشاره به گستردگی وسعت حوزه راهداری شهرستان، ادامه داد: نباید اداراتی با این وسعت حوزه کاری امکانات محدود داشته باشند.

    خبر حادثه تلخ سقوط خودروی این خانواده کرجی منجر به واکنش فعالان و احزاب سیاسی شهرستان نیز شده است.

    منبع:ایرنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *