×

پیش‌بینی هزار و ۴۸۹ شعب اخذ رای برای انتخابات مجلس در لرستان

  • بهمن ۲۳, ۱۳۹۸
  • ۰
  • معاون سیاسی استانداری لرستان گفت: مجموع شعب اخذ رای استان هزار و ۴۸۹ بوده، که از این تعداد ۷۲۵ شعبه، شهری و ۷۶۴ شعبه نیز روستایی است.

    پیش‌بینی هزار و ۴۸۹ شعب اخذ رای برای انتخابات مجلس در لرستان
  • محمود ثمینی عصر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان، اظهار کرد: مراحل اولیه و عملیاتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا حدود بسیار زیادی در حوزه اجرای انجام شده است.

    وی خاطرنشان کرد: نهایی‌ترین لیست کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس را فرمانداران در قالب لیست آگهی منتشر خواهند کرد.

    معاون سیاسی استانداری لرستان با اشاره به آغاز فرایند تبلیغات قانونی کاندیداهای انتخابات مجلس از ساعت ۸ صبح روز بیست‌وچهارم بهمن‌ماه، افزود: این فرایند تا یک هفته ادامه خواهد داشت تا اینکه قبل از ساعت ۸ یکم اسفندماه تبلیغات خاتمه می‌یابد.

    ثمینی با اشاره به آخرین آمار تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس لرستان، بیان داشت: تاکنون ۳۶۸ داوطلب در استان تائید صلاحیت و ۲۶ نفر نیز رد صلاحیت شدند، ضمن اینکه ۱۹ نفر در استان درخواست تغییر حوزه انتخابیه داده بودند و ۷ نفر نیز متقاضی ورود به لرستان بودند.

    وی تصریح کرد: آخرین آمار تکمیلی تا پایان امشب از سوی فرمانداری‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    معاون سیاسی استانداری لرستان با بیان اینکه از ۱۹ متقاضی تغییر حوزه انتخابیه، شورای نگهبان با درخواست ۶ نفر موافقت شده است، گفت: با انتقال ۹ نفر مخالفت شده و پرونده ۴ متقاضی دیگر در حال بررسی است.

    ثمینی با اشاره به مشارکت‌ بالای لرستانی‌ها در دوره‌های گذشته انتخابات، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است که ۵۰ شعبه به شعب پیش‌بینی شده قبلی افزوده گردید که در نهایت مجموع شعب اخذ رای استان به هزار و ۴۸۹ رسید که از این تعداد ۷۲۵ شعبه، شهری و ۷۶۴ شعبه نیز روستایی است.

    وی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها شعب جداگانه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است، افزود: این به معنای این نبوده که خواهران در دیگر شعب قادر به رای دادن نیستند، اما آقایان حق ورود به شعب بانوان را ندارند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *