×

کارشناس مسائل سیاسی : دشمن پشت دروازه‌های اقتصادی کمین کرده است/ اقتصاد مقاومتی پاتک ایران علیه دشمن است

  • کد نوشته: 2723
  • اسفند ۱, ۱۳۹۵
  • ۰
  • کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: شرایط اقتصادی و اجتماعی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور توان ورود به یک جنگ جدید را ندارد اما از همه توان خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشورمان بهره می‌گیرد تا مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین کند. «علی یوسفوند» با بیان اینکه قدرت استراتژیک ایران در منطقه بسیار […]

    کارشناس مسائل سیاسی : دشمن پشت دروازه‌های اقتصادی کمین کرده است/ اقتصاد مقاومتی پاتک ایران علیه دشمن است
  • کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: شرایط اقتصادی و اجتماعی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور توان ورود به یک جنگ جدید را ندارد اما از همه توان خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشورمان بهره می‌گیرد تا مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین کند.

    علی یوسفوند-کارشناس مسائل سیاسی«علی یوسفوند» با بیان اینکه قدرت استراتژیک ایران در منطقه بسیار عمیق است، اظهار داشت: این مسأله باعث شده تا گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران، چیزی جز بیش از یک بلوف سیاسی نباشد.

    وی افزود: بیشتر کارشناسان بین‌المللی رویارویی نظامی آمریکا علیه ایران را به فرورفتن آمریکا در یک باتلاق تشبیه می‌کنند.

    کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نظرسنجی‌هایی که طی سالیان گذشته در آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که مردم آمریکا از جنگ خسته‌اند و با توجه به تجربه ایالات متحده در جنگ‌های افغانستان و عراق، اعتقاد دارند که قدرت نظامی کشورشان نخواهد توانست در برابر ایران ایستادگی کند چرا که تجهیزات و پیشرفت‌های نظامی ایران در مقابل سایر کشورهای منطقه قابل قیاس نیست.

    وی ادامه داد: ضعف و ناتوانی اقتصادی آمریکا، مسأله‌ای اساسی برای عدم ورود این کشور به جنگی دیگر است چرا که طی سالیان اخیر کند شدن روند رشد اقتصادی و تشدید بیکاری در آمریکا به گونه‌ای نمود یافته که مقامات آمریکایی علناً به آن اذعان کرده‌اند لذا بدیهی است که این کشور در شرایطی نیست که یک جنگ نظامی روی بیاورد.

    یوسفوند با اشاره به جغرافیای بی‌نظیر اقتصادی ایران، ابراز داشت: مقامات اروپایی و آمریکایی به این امر کاملاً واقف هستند که موقعیت ایران به گونه‌ای است که توان تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی در جهان را دارد و به همین دلیل است که برخی مقامات اروپایی، ارزیابی مثبتی از ورود به بازار کشورمان دارند و علی‌رغم برخی موانعی که دیده می‌شود، تمایل جدی برای ارتقاء سطح مناسبات و همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی هستند.

    وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی از گزینه‌های جدی سیاستمداران کاخ سفید علیه ایران است، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بیان داشتند، امروز مهم‌ترین رویکرد آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، جنگ اقتصادی است، همان امری که پیشتر توسط رهبر انقلاب، بارها و بارها به آن اشاره شده است.

    کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمن در پشت دروازه‌های اقتصادی کمین کرده و با توجه به این واقعیت که آنان در صدد ضربه زدن به اقتصاد کشور به هر نحو ممکن هستند، بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت پایه‌های اقتصادی کشور استفاده کرد.

    وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی پاتک ایران علیه دشمن است، افزود: اگر اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری عملی گردد، دشمن در یکی از مهم‌ترین نقشه‌های خود در قبال ایران ناکام خواهد ماند.

    منبع : لرسو

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *