×

کاندیداها از ایجاد اختلاف بین مردم جلوگیری کنند/ کسب رای با کار خلاف شرع حرام است

  • کد نوشته: 11885
  • بهمن ۲۵, ۱۳۹۸
  • ۰
  • امام جمعه خرم‌آباد گفت: مبادا کاندیداها برای کسب رای کارهای خلاف شرع انجام دهند زیرا این حرام است و مسوولان نظارتی و اجرایی باید حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

    کاندیداها از ایجاد اختلاف بین مردم جلوگیری کنند/ کسب رای با کار خلاف شرع حرام است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نمازجمعه امروز با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روز دوم اسفند روز سرنوشت سازی برای ملت ایران همچنین روز تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است.

    وی افزود: دوم اسفند روزی است که مردم رشد فرهنگی و ایمانی خود را به نمایش می‌گذارند.

    خطیب جمعه خر‌م‌آباد با بیان اینکه  از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون نظام سلطه و بلندگوهای دشمن همه درصدد این بودند که مشارکت سیاسی و اجتماعی را پایین بیاورند، تصریح کرد: دشمن برای تحقق این هدف از تمامی امکانات خود استفاده کرد، اما مردم با بصیرت خود در  هر مقطع  مشت محکمی به دهان دشمن زدند.

    تندوه ایجاد اختلاف بین مردم

    شاهرخی تاکید کرد: جهان‌خواران بدانند که تا ابد  اندوه و حسرت اختلاف در میان مردم را بر دلشان خواهیم گذاشت.

    خطیب جمعه خر‌م‌آباد افزود: داوطلبانی که برحسب وظیفه و با قصد خدمت‌گزاری به صحنه آمده‌اند بدانند که مسوولیت بسیار سنگینی است.

    وی با اشاره به اینکه یک نماینده باید تمام خوبی‌ها و فضائل در او جمع باشد، عنوان کرد: بنابراین کاندیداها می‌بایست در راستای فضیلت‌ها حرکت کرده و این آمادگی  را از نظر شخصیتی و روح داشته باشد.

    امام جمعه خر‌م‌آباد در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را کاندیدای تیر و گلوله دشمن معرفی می‌کرد، تصریح کرد: او در کوه‌ها‌و بیابان‌ها به دنبال قاتل ملت ایران بود تاآرامش و امنیت را در کشور ایجاد کند.

    وی بیان کرد: داوطلب نمایندگی باید رفتار، گفتار و کردارش به قصد خدمت باشد نه برای جاه و مقام همچنین توانایی‌های خود را در حد توان بیان کند  نه بیش از اندازه و به قصد فریب مردم که این ظلم است.

    کاندیداها از نفی گذشته پرهیز کنند

    خطیب جمعه خر‌م‌آباد گفت: کاندیداها اگر ‌گذشته را نقد کنند  مشکلی نیست اما این را بدانند که نقد با نفی متفاوت است زیرا در نفی اساس را از بین می‌برند در حالی که در نقد اینگونه نیست.

    شاهرخی با اشاره به اینکه تبلیغات برای ایجاد شور و شعف خوب است، اظهار کرد: اما از اسراف پرهیز شود و مهمتر از همه اینکه از بیت‌المال برای تبلیغات استفاده نشود.

    هرگونه کار خلاف شرع رای کسب رای حرام است

    وی تاکید کرد: نکند کاندیداها برای کسب رای نماهنگ‌های غیر اخلاقی  و یا کارهای خلاف شرع انجام دهند زیرا این حرام است و مسوولان نظارتی و اجرایی باید حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

    امام جمعه خر‌م‌آباد تاکید کرد: کاندیداها وعده‌های نشدنی و دروغین به مردم ندهند.

    وی با بیان اینکه انتخابات فرصتی است برای یکدلی و اتحاد، تصریح کرد: نکند داوطلبان و یا ستادهای انتخاباتی کاری کنند که بین مردم اختلاف و نزاع ایجاد شود که در این صورت با آنها برخورد می‌شود.

    خطیب جمعه خر‌م‌آباد با بیان اینکه عزت، شرافت و‌ فضیلت استان و مردم این نیست که فلان شهر رده قرمز یا زرد را در انتخابات داشته باشد، تاکید کرد: باید تدابیری توسط شورای تامین و مسوولان اندیشیده تا از اختلافات جلوگیری شود و به نظر می‌رسد برگزاری جلساتی با کاندیداها و مسوولان ستادها ضروری است.

    خطیب جمعه خر‌م‌آباد در ادامه با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) و امام خمینی(ره) گفت: در دقایق کوتاه صحبت از حضرت فاطمه (س) دشوار است زیرا  نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد در مورد امام هم همینطور است.

    وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) خیر کثیر است و می‌‌طلبد ‌که انسان خود را به این خیر کثیر متصل کند، افزود: فاطمه زهرا الگو و سرمشق برای همه است و ما باید از ایشان سرمشق بگیریم.

    شاهرخی تاکید کرد: جا دارد در این ایام خطاب، اندیشمندان و فرزانگان حوزه و دانشگاه این شخصیت بزرگوار را به بانوان،  مردم و جوانان بیش از گذشته معرفی کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *