×

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان :
کیفیت زعفران لرستان از زعفران خراسان بهتر است

  • کد نوشته: 13257
  • مرداد ۶, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طبق آزمایشات انجام شده زعفران لرستان از کیفیت بالایی حتی نسبت به زعفران تولید شده در خراسان رضوی و جنوبی برخوردار است.

    کیفیت زعفران لرستان از زعفران خراسان بهتر است
  • علیرضا احمدوندی  با اشاره به سطح زیر کشت زعفران استان اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران ۳۸۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در شهریور ماه به ۴۸۰ تا ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

    مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیشترین سطح زیر کشت زعفران با توجه به آب و‌ هوای مناسب و رغبت بهره‌برداران به شهرستان سلسله اختصاص دارد.

    وی افزود: زعفران لرستان طبق آزمایشات انجام شده از کیفیت بالایی حتی نسبت به زعفران تولید شده در خراسان رضوی و جنوبی برخوردار است.

    احمدندی گفت: سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از توسعه کشت زعفران در استان به کشاورزانی که در سامانه سیتا ثبت نام کند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات پیش روی زعفران‌کاران در استان اشاره و گفت: نبود مکانیزاسیون هنگام کاشت و برداشت از جمله چالش‌های پیش روی کشت زعفران در استان است.

    مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: برای ورود مکانیزاسیون با برخی شرکت‌ها رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

    وی در مورد نبود برند زعفران استان نیز توضیح داد: ظرف روزهای آینده با تعاونی زعفران کاران شهرستان سلسله موضوع برند هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

    این مسوول در خصوص بازاریابی زعفران نیز گفت: ما در زمینه فروش زعفران با مشکل چندانی مواجه نیستیم، اما چالش جدی به بسته‌بندی این گیاه دارویی برمی‌گردد.

    مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای رفع مشکل بسته‌بندی نیاز به ورود سرمایه‌گذار داریم، عنوان کرد: اما با توجه به اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان بالا نیست سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای ایجاد صنایع بسته بندی ندارند.

    احمدوندی گفت: پراکنش مناسب بارندگی و خاک حاصل‌خیز شرایط را برای توسعه و کشت زعفران در سطح  بیش از ۱۰ هزار هکتار فراهم کرده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *