×

کیک های آلوده در مدارس سلسله مشاهده شد

  • کد نوشته: 11171
  • آذر ۲۴, ۱۳۹۸
  • ۰
  • رییس اداره آموزش و پرورش سلسله گفت: کیک های آلوده به قرص در بوفه سه مدرسه شهرستان مشاهده شد.

    کیک های آلوده در مدارس سلسله مشاهده شد
  • حسین فرهادی اظهار داشت: امروز چندین مورد قرص های مشکوک در مواد خوراکی بوفه مدارس از قبیل شیرین عسل، کیک و پفیلا به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارجاع شد که صحت موارد مورد بررسی و تایید قرار گفت.

    وی افزود: این موارد در سه مدرسه از مدارس شهرستان مشاهده شد که در تمامی مدارس خرید و فروش هرگونه کیک و مواد خوراکی را بصورت ابلاغیه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده ایم.

    فرهادی با اشاره به مسمومیت سه دانش آموز روستایی که اقدام به خرید کیک از یک فروشگاه در روستای محل سکونت خود کرده بودند عنوان کرد: با مشاهده علایم مسمومیت، بلافاصله پزشک مستقر در خانه بهداشت روستا، این دانش آموزان را به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل کرده بود که خوشبختانه اکنون وضعیت جسمی آنها مساعد است.

    فرهادی تاکید کرد: از دانش آموزان و والدین تقاضا داریم از خرید هرگونه کیک، چیپس، پفک و پفیلا تا اطلاع ثانوی خودداری نمایند.

    به گزارش ایرنا، به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که  تایید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

    محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت در این باره اعلام کرد: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *