×

یادداشت/بهرام بیرانوند بازی باخته برجام

  • بهمن ۱۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  •   بازی باخته برجام که تنها کارنامه دولت آقای روحانی است، موجب شد که زبان غربی‎ها درازتر شده و آمریکایی‎ها تحریم هایی که را خواستند، علیه ملت ایران عملی کردند. به گزارش نیساخبر، دشمنان ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با پدیده جدیدی مواجه شدند که داعیه‌دار اداره جامعه بر مبنای شریعت […]

    یادداشت/بهرام بیرانوند بازی باخته برجام
  •   بازی باخته برجام که تنها کارنامه دولت آقای روحانی است، موجب شد که زبان غربی‎ها درازتر شده و آمریکایی‎ها تحریم هایی که را خواستند، علیه ملت ایران عملی کردند.

    به گزارش نیساخبر، دشمنان ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با پدیده جدیدی مواجه شدند که داعیه‌دار اداره جامعه بر مبنای شریعت و احکام دینی بود، بر این اساس آمریکا در راس جبهه استکبار تصمیم گرفت که با این پدیده عظیم به وجود آمده مقابله کند.

    آنان ابزارهای مختلفی را به کار گرفتند تا انقلاب اسلامی را مهار کنند و حتی کوشیدند که آن را حذف فیزیکی کنند.

    صدام را تحریک و منافقان را تشویق کرده و هجمه فرهنگی علیه انقلاب اسلامی را سامان دادند، تا بتوانند اولا انقلاب را حذف فیزیکی کنند و اگر نشد، از محتوا خالی کنند که تا امروز نتوانسته‎اند.

    در همین راستا غربی‎ها و در رأس آنها آمریکا طی ۴ دهه گذشته کوشیدند که بااستفاده از نهادهای بین‎المللی که به نوعی ابزار سلطه هستند، ساختارهایی حقوقی را قدم به قدم شکل دهند تا بتوانند، جمهوری اسلامی ایران را به گوشه رینگ برده و با اعمال فشار آن را حذف یا از محتوا خالی کرده و اگر نتوانستند، در مسیرش ایجاد انحراف کنند.

    تحریم‎های اقتصادی یکی از مواردی است که غربی‎‌ها ده‎ها سال است، از آن علیه ملت ایران استفاده کرده و تاکنون فشارهای زیادی را به مردم ما وارد کرده‎اند.

    در این برهه از زمان هم آمریکایی‎ها در یک برنامه چهار مرحله‎ای به دنبال این هستند که به قول خودشان جمهوری اسلامی را نرمالیزه کنند، چرا که از نظر آنها رفتار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل آنکه نفی‎کننده سلطه آمریکا است، نرمال نیست.

    به این ترتیب آمریکایی‎ها برای نرمال کردن نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه چهار مرحله‎ای را در  پیش گرفته و یک مرحله آن را هم جلو رفته‎اند، یعنی کرکره صنعت هسته‌ای را پایین کشیدند.

    پیش بردن این چهار مرحله الزاماتی دارد، یکی از این الزامات وجود مدیران و مسئولانی است که به نام تعامل حاضر به دادن امتیاز به غربی‎ها باشند و به عبارت بهتر به نام تعامل و مذاکره، مشکلی با تغییر رفتار جمهوری اسلامی نداشته باشند.

    آنهایی که در داخل مستعد امتیازدهی هستند، عمدتأ نیازی نمی‎بینند که در مقابل غرب ایستادگی کنند و علاوه بر آن دیگران را هم در مقوله مقاومت منع می‌کنند، آنها می‎خواهند که تغییر رفتار و پرداخت هزینه از جیب مردم باشد.

    مذاکرات مستقیم با آمریکایی‎ها نیز به واسطه همین دیدگاه شکل گرفت، به طوریکه آمریکائی‎ها احساس کردند که عده‎ای در ایران به مذاکره نیاز دارند.
    در نتیجه حداکثر سوءاستفاده را از این نیاز واهی برده و برجام را به طرف ایرانی دیکته کردند و اینگونه برجام زاده شد و صد البته ناقص‎الخلقه.

    همان برجامی که مذاکراتش برای مردم ایران محرمانه ماند، اما برای طرف‎های غربی، رژیم صهیونیستی و سازمان‎های امنیتی محرمانه نبود، متاسفانه در برجام موارد بسیار زیادی به ملت ایران تحمیل شد.

    در مجلس نهم با تشکیل کمیسیون ویژه برجام گزارش بسیار جامعی تهیه و به نوعی برجام رمزگشایی شد، به این ترتیب کمیسیون ویژه برجام متن خلاصه شده‎ای که برای مردم قابل درک و هضم بود را تهیه کرد.

    در روز ارائه گزارش کمیسیون برجام ۵ نفر از نمایندگان مجلس که تصادفا عضو کمیسیون برجام بودند، متنی طولانی را با ۱۶۵حسن برای برجام منتشر کردند که تعجب همگان را برانگیخت.

    متأسفانه تا کنون کسی محاسن برجام را که به قول این آقایان ۱۶۵ مورد بود را مشاهده نکرده است، در مقابل زبان غربی‎ها درازتر شد و آمریکایی‎هاتحریم‎هایی را که خواستند، علیه ما عملی کردند.

    گفتنی است که دولت روحانی بسیار بیشتر از تعهداتش در برجام به استقبال خواسته‎های آمریکا رفته است، همچنین با نابود کردن اورانیوم ۲۰ درصد، باز کردن سانتریفیوژها، ریختن بتن در قلب رآکتور اراک، تبدیل فوردو به یک مرکز آبمیوه‎گیری و مواردی از این دست زمینه‎های نگرانی غرب و برخی ابزار قدرت ایران را در داخل نابود کرده‎اند.

    به این ترتیب غربی‎ها هوشمندانه بسیاری از زمینه‎های پیشرفت کشور را توسط یک عده آدم منفعل داخلی نابود کردند.

    بازی باخته برجام تنها کارنامه دولت آقای روحانی است، البته روحانی برای جلوگیری از ریزش طرفدارانش یقینا تا آخر عمر دولت به این حرف‌های ناثواب ادامه خواهد داد.

    در تاریخ سابقه ندارد که ملتی اینگونه بدون درگیری، جنگ و شکست در آن اینقدر به حریفش امتیاز کلان داده باشد که آقای روحانی و تیمش امتیاز کلان دادند، به طوریکه آمریکایی‎ها خود اذعان کرده‎اند که دستاوردهای بزرگی بدون شلیک یک گلوله داشته‎اند.

    ما خواسته‎های آمریکا را در برجام تبدیل به تعهد کردیم، ۱۰، ۱۵ و ۲۵ سال یک عمر است، تاریخ ثابت کرده است که بسیاری از اتفاقات قابل جبران نیست و ما در این زمینه از غافله عقب مانده‎ایم.

    ترامپ پیش از ریاست جمهوری گفته بود که اگر رئیس جمهور شود، برجام را پاره می‎کند، اما آن را پاره نکرد، بلکه می‎گوید چرا از ایرانی‎ها امتیاز کم گرفته‎ایم.

    ترامپ تبلور رفتار و زیاده‎خواهی‎های آمریکا بوده و به دنبال تضمین منافع آمریکایی‎ها است، او اگر چه خود را به دیوانگی زده، اما همین ترامپ دیوانه قرارداد ۴۶۰ میلیارد دلاری با کشورهای عربی منعقد و برای جوانان کشورش هزاران شغل ایجاد کرده است.

    ترامپ برای حفظ فرصت‎های شغلی کشورش، ورود اتباع بسیاری از کشورها را به آمریکا ممنوع کرده و قصد دارد دور این کشور دیوار ‎بکشد.

    ترامپ یک جریان است، کدام عقل سالم می‎پذیرد که دیوانه‎ای از دیوانه خانه فرار کرده و رئیس جمهور آمریکا شود، آن هم در شرایطی که رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا یک فرایند پیچیده و طولانی حزبی دارد.

    تنها نشانه دیوانگی ترامپ این است که علیه جمهوری اسلامی ایران نقشه می‌کشد، چرا او به منافع متحدانش حمله نمی‎کند؟

    با همه آنچه که گفته شد، برجام موجود ناقص‎الخلقه‎ای است که نگهداری آن هزینه دارد، آن هم در شرایطی که ده‎ها دلیل برای اینکه جلوی اجرای برجام گرفته شود، وجود دارد.

    به طور مثال یکی از شروط برجام  این بود که هرگونه تحریم به هر دلیلی علیه جمهوری اسلامی ایران موجب توقف اجرای برجام خواهد شد.

    روزهای اخیر مصادف است، با قانونی شدن یکی از مکمل‎های FATF یعنی کنوانسیون پالرمو، در این کنوانسیون به بهانه مقابله با جرایم سازمان      یا  فته تلاش می‎شود، منابع مالی تروریست‎ها تحت مدیریت قرار گیرد، یعنی می‎خواهد مانع تراکنش‎های مالی و نقل و انتقالات پول توسط تروریست‎ها شود.

    آمریکا برای نظارت بر عملکرد تروریست‎های دست‎ساز خود نیازی به کنوانسیون ندارد، آنچه او می‌خواهد، مقابله با گروه‎های مقاومت است.

    غربی‎ها با هدف اداره دنیا و حفظ کنترل و سیطره‎شان ساختارهای حقوقی را ایجاد کرده‎اند که با استفاده از آن ابزارها ملت‎ها را به خرج خودشان کنترل می‎کنند که یکی از آن‎ها نظارت بر تراکنش‎های مالی است.

    متاسفانه شنیده شده همان افرادی که ۱۶۵ حسن برای برجام برشمردند، در این چند روز به مدیحه‎سرایی کنوانسیون مذکور پرداخته‎اند و می‎خواهند، همان دستاوردهای دروغین برجام را با استقلال و امنیت کشور مجددا معاوضه نمایند.

    در این شرایط حساسیت مردم و دستگاه‎های ناظر ضروری به نظر می‎رسد، تا مبادا افرادی که تعامل و دست دادن با غرب را بر ایستادگی در مقابل آن ترجیح می‎دهند، هزینه‎های جدی بر ما تحمیل نمایند.

    انتهای پیام/

    بهرام بیرانوند_نماینده سابق مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی

    منبع:فارس

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *