×

یک شکل نمودن عزاداریها بدعتی اشتباه است و سبب تضعیف فلسفه عاشورا خواهد شد

  • آبان ۱۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  •   به گزارش نیساخبر، حجت السلام سید سجاد موسوی خطیب جمعه الشتر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی(ع) در سخنانی اظهار داشت: مردم مومن و ولایت مدار در ایام محرم و صفر عشق و دلدادگی خود به اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند و از تمام هیات های مذهبی […]

    یک شکل نمودن عزاداریها  بدعتی اشتباه است و سبب تضعیف فلسفه عاشورا خواهد شد
  •  

    به گزارش نیساخبر، حجت السلام سید سجاد موسوی خطیب جمعه الشتر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی(ع) در سخنانی اظهار داشت: مردم مومن و ولایت مدار در ایام محرم و صفر عشق و دلدادگی خود به اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند و از تمام هیات های مذهبی شهرستان و تمام کسانی که به هر نحو در برگزاری مراسمات این ایام تلاش کردند تقدیر و تشکر نمود.

    حجت الاسلام موسوی در ادامه به حرکت عظیم مردم در راهپیمایی اربعین و کنگره عظیم اربعین اشاره و افزود: این حرکت عظیم که فقط مختص شیعیان نیست نشان داد که عصر مظلومیت آن حضرت پایان یافته و یزید و یزیدیان در این عالم جای ندارند و قطعا آینده دنیا توسط سربازان امام عصر(عج) احاطه خواهد شد.

    خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به توطئه های یزیدیان و دست نشانده آنها یعنی آل سعود بیان داشت: بعد از نابودی داعش، استکبار در فکر توطئه های جدیدی است که به فضل خدا و با هوشیاری مردم با شکست مواجه خواهند شد.

    حجت الاسلام موسوی در ادامه به وجود آسیب های پیش روی راهپیمایی میلیونی اربعین پرداخت و اظهار داشت: بعضی از اعمال و حرکاتی که از دوستان سر می زند در شان امام حسین(ع) نیست و با این اعمال اصل را فدای فرع می کنند که باید با آگاه نمودن آنها مانع از این حرکت شد.

    وی ادامه داد: در خصوص عزاداری سرور و سالار شهیدان هر قوم و قبیله ای رسوم و سنت های خود را دارد و نباید در پی یک شکل نمودن عزاداریها بود زیرا این امر بدعتی اشتباه است و سبب تضعیف فلسفه عاشورا خواهد شد.

    خطیب جمعه الشتر از جمله بدعت های دیگر در پیاده روی اربعین و زیارت کربلا را وجود خرافه عنوان و اظهار داشت: اصل امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشوراست نه گنبد و ضریح و باید فلسفه وجودی قیام عاشورا مدنظر باشد تا بتوان از این حادثه عظیم درس آموخت.

    حجت الاسلام موسوی در ادامه به ۲۴ آبان روز کتابخوانی اشاره و ضمن گرامیداشت این روز بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

    وی در پایان به ۲۵ آبان روز وقف اشاره و تصریح کرد:وقف نمودن جز اعمالی است که بعد از مرگ نیز سبب حسنات اخروی می شود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

    انتهای پیام/

     

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *