×

ویژه انتخابات 98 ؛
یک میلیون و ۴۸۰ هزار لرستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس یازدهم هستند

  • کد نوشته: 11981
  • بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
  • ۰
  • رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر در استان واجد شرایط برای اخذ رای هستند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

    یک میلیون و ۴۸۰ هزار لرستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس یازدهم هستند
  • محمود ثمینی  در شورای اداری استان لرستان که با موضوع برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ۴۰۸ نفر در استان لرستان جهت کاندیداتوری ثبت‌نام کرده که ۳۴ نفر از کاندیداها قبل از زمان قانونی تبلیغات از ادامه حضور در این تورنمنت انصراف دادند و اخیرا تعدادی از کاندیداها نیز قصد کنار رفتن به‌نفع کاندیدای دیگری را دارند که در حال سپری شدن مراحل قانونی هستند.

    وی افزود: تعداد ورودی کاندیداهای سایر استان‌های کشور به‌حوزه‌های انتخابیه لرستان هفت نفر است و ۱۱ نامزد نیز در استان حوزه انتخابیه خود را به حوزه‌های انتخابیه سایر استان‌ها تغییر داده‌اند.

    رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه ۳۶۸ کاندیدا از طرف هیئت اجرایی استان تایید و ۲۶ کاندیدا نیز رد صلاحیت شده‌اند، عنوان کرد: اما از این میان ۱۶۴ کاندیدا توسط هیئت نظارت استان تایید و ۲۱۰ نفر دیگر صلاحیت آن‌ها احراز نشد.

    وی بیان کرد: تا آخرین مرحله اعلام شورای نگهبان تعداد تایید صلاحیت‌های استان لرستان به ۲۲۸ نفر رسید که خوشبختانه رقابت ایجاد شده سبب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.

    ثمینی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت استان لرستان یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر در استان واجد شرایط برای اخذ رای هستند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد رای اولی‌های استان نیز ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر است.

    وی تعداد اعضای هیئت اجرایی انتخابات در سطح استان را هزار و ۱۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: ممکن است این تعداد در روز انتخابات افزایش یابد.

    رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ نفر بازرس و سربازرس در شعب اخذ رای حضور دارند، اظهار داشت: در مجموع ۱۷ هزار نفر در بخش اجرا و تامین امنیت انتخابات در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

    وی در ادامه سخنان خود به لزوم همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در پروسه انتخابات اشاره کرد و افزود: طبق قانون تمام امکانات دولت و بیت‌المال باید در اختیار انتخابات قرار گیرد تا بتوانیم انتخاباتی پرشور و سالم را برگزار کنیم.

    ثمینی خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد: مدیران استانی و شهرستانی برای پرهیز از هر گونه شائبه از ورود به فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات دوری کنند و در انزار عمومی از هیچ کاندیدایی جانبداری و حمایت نکنند.

    وی از کاندیدای استان لرستان خواست که در مورد نتیجه انتخابات پیش‌داوری نکنند و اعضای ستاد و حامیان خود را برای پذیرش نتیجه انتخابات آماده کنند و شکایات و اعتراضات خود را تنها از طریق مجاری قانونی دنبال کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *