×

فرمانده انتظامی لرستان خبر داد:
۲۰۰۰ سلاح غیرمجاز جمع‌آوری شد/ تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل

  • کد نوشته: 13995
  • مهر ۲۳, ۱۳۹۹
  • ۰
  • فرمانده انتظامی لرستان از جمع آوری ۲ هزار قبضه سلاح غیرمجاز در این استان طی امسال خبر داد و گفت: قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش تشکیل شد.

    ۲۰۰۰ سلاح غیرمجاز جمع‌آوری شد/ تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل
  • سردار حاجی محمد مهدیان نسب روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته ناجا در لرستان اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، ۳ هزار و ۶۳۱ طرح منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر را اجرا کرده‌ایم.

    بیش از ۳ تُن انواع مواد مخدر در لرستان کشف شد

    وی با بیان اینکه طی امسال بیش از ۳ تُن انواع مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد مواد مخدر کشف شده از نوع سنتی بوده است.

    فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه لرستان بارانداز مواد مخدر نیست و بخش عمده‌ای از مواد مخدر کشف شده در محورهای مواصلاتی و بخشی در سطح نقاط آلوده کشف و ضبط شده است، افزود: در حوزه قاچاق کالا نیز طی امسال ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق قابل ارزش گذاری کشف و ضبط شده است.

    تشکیل پلیس امنیت اقتصادی لرستان

    سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی لرستان را تشکیل داده‌ایم، گفت: به دنبال تأمین فضای مورد نیاز استقرار پلیس امنیت اقتصادی لرستان هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: ۵۵ باند قاچاق کالا در سطح عرضه و در سطح محورها منهدم شده است.

    در مجموع کل تصادفات خسارتی و جرحی در لرستان ۳۲ درصد کاهش داشته‌ایم

    فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در مجموع کل تصادفات ۳۲ درصد کاهش داشته‌ایم، یادآور شد: میزان تصادفات خسارتی ۴۴ درصد کاهش یافته و میزان تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش یافته است.

    سردار مهدیان نسب افزود: تعداد جان باختگان تصادفات نیز ۲۷ درصد کاهش داشته است.

    طی سه سال گذشته تا کنون ۶ هزار قبضه سلاح را جمع آوری کرده‌ایم

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات در لرستان گفت: طی سه سال گذشته تا کنون ۶ هزار قبضه سلاح را جمع آوری و تحویل وزارت دفاع داده‌ایم.

    فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه طی امسال نیز تا کنون حدود دو هزار سلاح را کشف کرده‌ایم که شامل سلاح‌های شکاری غیرمجاز و سلاح‌های جنگی غیرمجاز می‌شود، تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۸۸۴ عدد مهمات نیز در استان کشف شده است.

    سردار مهدیان نسب خاطرنشان کرد: در حوزه کشف سلاح و مهمات، از نظر ناجا رتبه دوم و از نظر وزارت کشور رتبه اول را در کشور داریم.

    وی با تاکید بر اینکه بزرگان و ریش سفیدان طوایف باید با امر به معروف و نهی از منکر، از وقوع نزاع‌ها و درگیری‌ها پیشگیری کنند، افزود: از ۲۳ مردادماه، قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش را تشکیل داده‌ایم و ۱۱ طرح مقابله‌ای را اجرا کرده‌ایم.

    دستگیری ۹۸۸ نفر اراذل و اوباش، شرور و مخل امنیت

    فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه امسال ۹۸۸ نفر اراذل و اوباش، شرور و مخل امنیت دستگیر کرده‌ایم و ۵۸۶ نفر اراذل نیز احضار شده و از آنها تعهد اخذ شده و هر ۱۵ روز یک بار کنترل می‌شوند، اظهار داشت: ۷۵ نفر اراذل و اوباش نوظهور نیز دستگیر شده است و ۳۹ نفر اراذل و اوباش متواری از استان تحت تعقیب هستند.

    سردار مهدیان نسب با بیان اینکه مشکل ما در تیراندازی و نزاع‌ها زیاد است، امسال جرایم مسلحانه افزایش زیادی داشته است، تصریح کرد: در مجموع جرایم تیراندازی یا درگیری‌های فردی دسته جمعی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

    وی یادآور شد: ۸ هزار و ۱۸۴ مورد نزاع فردی و ۴۰۰ فقره نزاع دسته جمعی در استان داشته‌ایم.

    کاهش ۳ درصدی وقوع قتل

    فرمانده انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۶۶ فقره قتل طی امسال در لرستان رخ داده که ۳ درصد کاهش نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: قاتلین ۵۹ فقره قتل دستگیر شده‌اند، قاتلان ۲۴ فقره قتل دستگیر نشده‌اند که بخشی از آنها مربوط به سال گذشته است و در تعقیب قاتلان هستیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *