×

۲۰۰ گونه جانوری در منطقه “گرین” سلسله شناسایی شد

  • مهر ۱۶, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله گفت: ۲۰۰ گونه جانوری در منطقه شکار و صید ممنوع “گرین” این شهرستان شناسایی شد.

    ۲۰۰ گونه جانوری در منطقه “گرین” سلسله شناسایی شد
  • “علیرضا رحیمی”  با بیان اینکه در این منطقه حدود ۵۰۰ گونه گیاهی نیز شناسایی شده است اظهار داشت: برای مدیریت بهتر این منطقه به احداث چهار پاسگاه محیط‌ بانی نیاز است.
    وی با بیان اینکه بعد از ارتقای مناطق شکار و صید ممنوع به مناطق حفاظت شده اقدام به احداث پاسگاه محیط بانی می شود، افزود: با پیگیری های اداره کل محیط زیست لرستان قبل از ارتقای منطقه گرین به منطقه حفاظت شده ، اقدامات اولیه برای احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه صورت گرفته است.

    رحیمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی اولین پاسگاه محیط بانی “گرین” عنوان کرد: عملیات احداث این پاسگاه به دلیل وجود معارض و کم کاری پیمانکار در مقاطعی با تعطیلی مواجه شد که با پیگیری و برطرف شدن مشکلات امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله با اشاره فسخ قرارداد با پیمانکار اولیه طرح، ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست این طرح را به مزایده برده و به زودی با جذب یک پیمانکار ، علیات احداث آن انجام خواهد شد.

    وی با اشاره به گرانی مصالح و تجهیزات مورد نیاز، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث این پاسگاه هزینه شده است که با توجه به گرانی های اخیر، برای تکمیل و بهره بردای  کامل از آن به حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

    استان لرستان با وسعت ۱/۷ درصد مساحت کشور دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است به طوریکه ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور شامل ۳۶۸ گونه جانوری و یک هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *