×

 ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان سلسله دچار خسارت شد

  • اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: بارندگی و تگرگ‌های اخیر به ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان سلسله خسارت زد. به گزارش نیساخبر“رضا سوخته زاری  با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب‌ها و تگرگ‌های اخیر ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان دچار خسارت شد، اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده است. […]

     ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان سلسله دچار خسارت شد
  • رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: بارندگی و تگرگ‌های اخیر به ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان سلسله خسارت زد.

    لرستان| 20 هکتار از مزارع کلزای شهرستان سلسله دچار خسارت شد

    به گزارش نیساخبر“رضا سوخته زاری  با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب‌ها و تگرگ‌های اخیر ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان دچار خسارت شد، اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده است.

    وی با اشاره به تولید ۱۰۰۰ تن کلزا در شهرستان سلسله در سال گذشته، افزود: شهرستان سلسله توانست رتبه نخست تولید کلزا را در استان لرستان به خود اختصاص دهد.

    رئیس جهاد کشاورزی سلسله عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزای پاییزه اختصاص یافته و برای نخستین بار در استان لرستان ۱۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سلسله به کشت کلزای بهاره اختصاص یافته است و در مجموع سطح زیرکشت بهاره و پاییزه کلزا در اراضی کشاورزی شهرستان سلسله ۷۲۰ تن است.

    وی با بیان اینکه میانگین تولید کلزا در هر هکتار حدود ۲٫۵ تا ۳ تن است، گفت: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی جاری بیش از ۱۷۰۰ تن کلزا از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت انجام گیرد.

    سوخته زاری بیان کرد: کشت کلزا برای زراعت گندم و جو بهترین تناوب است و کشت گندم بعد از کلزا سبب افزایش ۱۵ تا۲۰ درصدی محصول گندم می‌شود.

    وی با بیان اینکه کلزا به دلیل قدرت و ساختار ریشه‌ای مناسب، سبب بهبود وضعیت خاک شده و از فرسایش جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: زراعت کلزا سبب حفظ رطوبت خاک می‌شود، کلزا با تولید فراوان گرده، سبب جذب حشرات مفید از جمله زنبور عسل نیز می‌شود.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *