×

۲ درخت کهنسال سلسله ثبت ملی شدند

  • کد نوشته: 15363
  • شهریور ۱۴, ۱۴۰۰
  • ۰
  • سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سلسله گفت: ۲ اصله درخت کهنسال “مازو دار” لعل‌آباد و “چنار” سرنجه این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

    ۲ درخت کهنسال سلسله ثبت ملی شدند
  • حسین کاکولوند گفت: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۲۳ دی ماه سال ۸۲ و آیین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیات وزیران، اثر طبیعی درخت کهنسال مازو دار لعل آباد با قدمت حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال در دهستان قلایی بخش فیروزآباد شهرستان به شماره ۷۷۶ در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت شد.

    وی افزود: همچنین اثر طبیعی درخت چنار کهنسال واقع در دهستان قلایی بخش فیروزآباد با حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال قدمت به شماره ۷۷۴ در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شده است.

    کاکولوند بیان کرد: بهمن ماه سال گذشته، ۲ درخت کهنسال داغداغان( تاوه) در کاکارضا و و یک درخت کهنسال چنار در روستای ژیریان شهرستان سلسله نیز در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیدند.

    وی با اشاره به ثبت ۲۱۸ اثر تاریخی و طبیعی شهرستان سلسله در فهرست آثار ملی تصریح کرد: ضمن رعایت حقوق مالکانه، این آثار تحت نظارت و حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند که تدوین ضوابط حفاظتی، تعیین عرصه و حریم آن برعهده این وزارتخانه و هرگونه دخل، تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثار شود ممنوع است.

    شهرستان سلسله در شمال لرستان قرار دارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *