×

۴۳۰ هکتار از اراضی ملی سلسله جنگل کاری اقتصادی شد

  • کد نوشته: 9189
  • آبان ۲, ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی سلسله به منظور توسعه و گسترش جنگل‌ها، جنگل کاری اقتصادی شد. به گزارش نیساخبر، شیرزاد نجفی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرماندار سلسله با اشاره به اینکه امسال تعهد داریم که ۲۸۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در سطح استان اجرا کنیم، اظهار داشت: سهم شهرستان سلسله […]

    ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی سلسله جنگل کاری اقتصادی شد
  • مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی سلسله به منظور توسعه و گسترش جنگل‌ها، جنگل کاری اقتصادی شد.

    وی با اشاره به ممنوعیت واگذاری اراضی جنگلی، مرتعی، حریم روستاها و تاسیسات نظامی و آب و برق افزود: از طرح‌های جنگل کاری اقتصادی توسط مردم استقبال می‌شود و در این راستا چاله کنی و تامین نهال توسط منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

    مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه امسال ۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان سلسله هزینه شده است، عنوان کرد: به زودی عملیات اجرایی ساخت پاسگاه حفاظتی در منطقه بسطام آغاز می‌شود.

    وی با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی در حدود ۴۳۰ هکتار از اراضی چشمه علی اکبر شهرستان سلسله، بیان کرد: به منظور توسعه جنگل‌های بلوط مازو این آمادگی را داریم که ۵۰ هکتار از اراضی منطقه دوآب با همکاری اداره جهاد کشاورزی سلسله به این امر اختصاص پیدا کند.

    فرماندار سلسله نیز با تاکید بر اینکه حفظ انتظام عمومی و معیشت مردم یکی از عمده ترین وظایف ما است، اظهار داشت: منطقه قلایی یکی از مناطق محروم لرستان است که اهالی آن در تامین معیشت خود با مشکل مواجه هستند.

    وی افزود: نباید مانع تامین معیشت این مردم شد بلکه باید با هدایت آنان به سمت طرح‌های جنگل کاری اقتصادی علاوه بر حل مشکل تامین معیشت، اراضی ملی منطقه را نیز حفاظت و حراست کرد.

    فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه باید با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی ضمن افزایش بهره وری به معیشت مردم هم کمک کنیم، عنوان کرد: به دنبال موفقیت مدیران اجرایی هستیم و در این راه به دنبال هموار کردن مشکلات پیش پای مدیران هستیم اما مدیران نیز باید پای کار بوده و در جلسات شهرستانی به دلیل تصمیم گیری امور مهم شهرستان شرکت کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *