×

۶۷۲ هکتار از جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان در آتش سوخت

  • کد نوشته: 10502
  • آبان ۱۸, ۱۳۹۸
  • ۰
  • مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: برای مقابله با حریق اقداماتی از قبیل خرید وسایل پیشرفته اطفای حریق، به‌کارگیری دیده‌بان محلی، ایجاد آتش‌بر، برقراری گشت و کشیک‌بندی نیروهای منابع‌طبیعی در کل استان، به‌کارگیری جوامع محلی، نصب تابلوهای هشداردهنده و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی اطفای حریق انجام شده است.

    ۶۷۲ هکتار از جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان در آتش سوخت
  • مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۶۷۲ هکتار از جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان امسال در آتش سوخت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

    شیرزاد نجفی اظهار داشت: امسال در لرستان ۶۷۲ هکتار آتش‌سوزی داشته‌ایم در حالی‌ که سال گذشته ۱۲۹ هکتار از جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان در آتش سوخته است.

    وی افزود: علت این افزایش آمار نسبت به سال گذشته، افزایش قابل توجه میزان بارندگی‌ها و به دنبال آن افزایش پوشش گیاهی و همچنین اختلافات قومی و قبیله‌ای برخی دامداران مناطق تخت‌چان پلدختر و  وسکور کوهدشت بوده است.

    مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: برای مقابله با حریق اقداماتی از قبیل خرید وسایل پیشرفته اطفای حریق، به‌کارگیری دیده‌بان محلی، ایجاد آتش‌بر، برقراری گشت و کشیک‌بندی نیروهای منابع‌طبیعی در کل استان، به‌کارگیری جوامع محلی، نصب تابلوهای هشداردهنده و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی اطفای حریق انجام شده است.

    وی در رابطه با قاچاق چوب جنگل‌های بلوط، خاطرنشان کرد: پس از محدودیتی که برای برداشت چوب از جنگ‌های شمال ایجاد شده بود، قاچاق چوب به سمت جنگل‌های زاگرس کشیده شده بود که بلافاصله پس از مشاهده این پدیده در استان، موضوع در شورای انفال مطرح شد.

    نجفی افزود: پس از آن نامه‌ای با امضای رئیس کل دادگستری لرستان به تمام مراجع قضایی و مراکز نیروی انتظامی ارسال شد و دستور توقیف همه کامیون‌های حامل چوب صادر شد به‌گونه‌ای که حتی کامیون‌های حامل چوب باغی نیز باید مجوز حمل از اداره کل منابع طبیعی استان می‌گرفتند و همین امر سبب کنترل این موضوع شد.

    وی عنوان کرد: یکی از طرح‌های مهم منابع طبیعی، زراعت چوب است که این کار با هدف تولید چوب انجام می‌شود و در این راستا اداره کل منابع طبیعی با واگذاری زمین ملی به اشخاص، آمادگی مشارکت در رابطه با این موضوع را دارد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *