×

۶ شیرخوارگاه استاندارد در استان لرستان احداث می‌شود

  • کد نوشته: 4785
  • اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
  • ۰
  • رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات ۶ شیرخوارگاه استاندارد مراکز از محل اعتبارات استانی و ۵۰ درصد مابقی را سازمان بهزیستی کشور تأمین می‌کند. به گزارش نیساخبر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با ریل‌گذاری و  اقدامات […]

    ۶ شیرخوارگاه استاندارد در استان لرستان احداث می‌شود
  • ۶ شیرخوارگاه استاندارد در استان لرستان احداث می‌شود

    رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات ۶ شیرخوارگاه استاندارد مراکز از محل اعتبارات استانی و ۵۰ درصد مابقی را سازمان بهزیستی کشور تأمین می‌کند.

    به گزارش نیساخبر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با ریل‌گذاری و  اقدامات اثربخش در حوزه بهزیستی کشور اظهار داشت: اقداماتی که بتواند در جهت کاهش طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد به‌جای سیاست‌هایی در حد یارانه در توانمندسازی افراد به کار گرفته شود در دستور کار سازمان بهزیستی است.

    وی با اشاره به ارائه گزارش سازمان بهزیستی طی دو جلسه به محضر مقام معظم رهبری افزود: ثبت الکترونیکی طلاق با همکاری قوه قضائیه اقدامی مؤثر در راستای کاهش طلاق بوده به این صورت که زوجی که تقاضای طلاق دارند به‌تناسب مشکل موجود در حلقه مشاوران قرار می‌گیرند و شرایط سازش و بازگشت به زندگی اولیه برای آن‌ها بیشتر محیا می‌شود.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: این کار به مدت یک سال در خراسان رضوی و در شهر مشهد به‌صورت پایلوت اجرا شد و براثر  آن ۳۰ درصد از میزان مراجعین به  دادگاه‌ها و ۸٫۱ درصد از میزان طلاق‌ها کم شد و قرار است این طرح در پنج شهر دیگر خراسان رضوی و ۱۱ استان کشور با همکاری قوه قضائیه ادامه یابد.

    وی بابیان اینکه ۹۰ درصد نوزادان متولدشده در کشور غربالگری شنوایی‌سنجی می‌شوند، عنوان کرد: همچنین ۹۰ درصد کودکان ۳ تا ۵ سال برای بینایی‌سنجی که مهم‌ترین عامل کم و نابینایی چشم است مورد معاینه و ارجاع به مراجع تخصصی قرار می‌گیرند.

    محسنی با اشاره به‌ غفلت از آسیب‌های اجتماعی به مدت ۲۰ سال در کشور تصریح کرد: کار اورژانس اجتماعی مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و ارائه مشاوره‌های علمی برای افرادی است که شواهدی از آن‌ها به سمت تصمیم بدی همچون خودکشی بروز می‌یابد که در سال ۹۴ به تعداد ۲۸۸۰ زن و ۲۴۴۰ مرد با مداخلات به هنگام اورژانس اجتماعی از اقدام به عمل خودکشی رهایی یافتند.

    وی افزود: این کار باوجود اینکه مورد تأکید رهبری و دارای مصوبه مجلس و قانون برنامه ششم توسعه است متوقف‌شده بود که با گسترش آن در حال حاضر در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی مستقر می‌شود.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به احداث ۶ شیرخوارگاه استاندارد در استان لرستان خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از اعتبارات این مراکز از محل اعتبارات استانی و ۵۰ درصد مابقی را سازمان بهزیستی کشور تأمین می‌کند و نگاه این سازمان به استان لرستان در تأمین اعتبارات عمرانی و تجهیزات توان‌بخشی و اعتبارات رفاهی نگاه ویژه‌ای است.

    به گفته وی راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی و ارائه مشاوره‌های لازم، برگزار کلاس‌هایی پیش از طلاق، تقویت آموزش‌های پیش از ازدواج، اجرای بزرگ‌ترین طرح اجتماعی کشور در دانش آموزان به نام “نماد” مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با همکاری ۹ نهاد همچون بنیاد برکت، کمیته امداد امام، بنیاد مستضعفان، آموزش‌وپرورش و با اولویت سازمان بهزیستی کشور از برنامه‌های این سازمان در راستای ارتقا کیفیت خدمات اجتماعی در کشور است.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *