×

?باشهدا تا ظهور
گزیده ای از زندگی نامه جاویدالاثر عبدالوهاب فتح الهی

  • کد نوشته: 10301
  • شهریور ۱۴, ۱۳۹۸
  • ۰
  • شهید عبدالوهاب فتح‌الهی، بیست‌ودوم آذرماه سال ۱۳۴۲، در خانواده‌ای مؤمن و متدین متولد شد. ▫️خانواده ایشان در جلسات دینی،قرائت قرآن،دعا ومجالس روضه که در آن سال ها در خرم آباد بصورت شبانه برگزار می گردید،حضور می یافتند. ▫️نامش را «عبدالوهاب» گذاشتند، از کودکی دارای اخلاقی ستوده بود،از ویژگیهای اخلاقی بارزایشان اهمیت به صله ارحام،کمک به […]

    گزیده ای از زندگی نامه جاویدالاثر عبدالوهاب فتح الهی
  • شهید عبدالوهاب فتح‌الهی، بیست‌ودوم آذرماه سال ۱۳۴۲، در خانواده‌ای مؤمن و متدین متولد شد.

    ▫️خانواده ایشان در جلسات دینی،قرائت قرآن،دعا ومجالس روضه که در آن سال ها در خرم آباد بصورت شبانه برگزار می گردید،حضور می یافتند.

    ▫️نامش را «عبدالوهاب» گذاشتند، از کودکی دارای اخلاقی ستوده بود،از ویژگیهای اخلاقی بارزایشان اهمیت به صله ارحام،کمک به مستضعفان ونماز اول وقت بود.

    ▫️ تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در خرم‌آباد ودوره دبیرستان را در شهرالشترادامه دادند و حین تحصیل دبیرستان چندین باربه جبهه ها اعزام گردید.

    ▫️شهیدعبدالوهاب فتح‌الهی، علاوه‌بر پایبندی به مسائل دینی، مذهبی و مطالعه در این زمینه، دیگران را نیز ترغیب می‌کردند در طول این دوران، عضو انجمن اسلامی مدارس بود، در زمان شکل‌گیری انقلاب، در تظاهرات ضد خاندان پهلوی، حضور چشم‌گیری داشت. چند بار تا مرز دستگیری توسط ساواک، پیش‌رفت.
    ▫️شهیدپس‌از اتمام تحصیلات متوسطه به همراه شهیدان دکامی و رضایی به عنوان طلبه در مدرسه دینی امام جعفرصادق«علیه السلام»بروجرد مشغول کسب علم شدند که در این دوران به جبهه ها عزیمت می کرد.

    ?خاطره از برادر شهید:
    ▫️در سال های جنگ با توجه به این که مسئله سوخت یکی از موارد مهم بود،ایشان در این مورد بسیار دقت می کرد ؛نه تنها در مورد سوخت ؛ بلکه در سایر موارد به ما سفارش می کرد.
    ▫️بعضی شب های زمستان که به خانه می آمد و قصد خوابیدن داشت،بخاری اتاق را روشن نمی کرد و با یک پتو اضافه خودش را گرم نگه می داشت و می گفت: وقتی می توانم خودم را اینگونه گرم کنم چرا اسراف کنم.سوخت نفت بیش تر به درد جبهه ها می خورد.

    ▫️سرانجام شهید عبدالوهاب فتح الهی همراه دویار مهربان و دوست مومن خود،شهیدان دکامی ورضایی در عملیات عاشورای۲ در تاریخ۱۳۶۴/۵/۲۴در منطقه چنگوله به شهادت رسیدند.

    ✍️کارگروه فرهنگی حوزه علمیه بنت‌الرسول “سلام‌الله‌علیها‌”

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *