×

امام جمعه الشتر:
آثار و برکات پرداخت زکات باید در جامعه نمود داشته باشد

  • اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
  • ۰
  • امام جمعه الشتر، گفت: زکات ظرفیت بزرگی برای کمک به محرومین و توسعه و پیشرفت جامعه است و آثار و برکات پرداخت آن باید در جامعه نمود داشته باشد. به گزارش نیساخبر” حجت الاسلام سید سجاد موسوی روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات در دفتر امام جمعه، هدف گذاری در تبلیغ زکات را ضروری برشمرد […]

    آثار و برکات پرداخت زکات باید در جامعه نمود داشته باشد
  • امام جمعه الشتر، گفت: زکات ظرفیت بزرگی برای کمک به محرومین و توسعه و پیشرفت جامعه است و آثار و برکات پرداخت آن باید در جامعه نمود داشته باشد.

    به گزارش نیساخبر” حجت الاسلام سید سجاد موسوی روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات در دفتر امام جمعه، هدف گذاری در تبلیغ زکات را ضروری برشمرد و اظهار داشت: با برنامه و هدف گذاری باید به ترویج زکات در جامعه پرداخت.

    وی علت اساسی جمع آوری کم و اندک زکات در روستاها را ضعف دستگاه های مرتبط اعلام کرد و گفت: فرهنگ جمع آوری زکات به درستی در روستاها تبیین و در جامعه نهادینه نشده و باید با همکاری و همراهی همه مسوولان، خصوصا بخشداران و دهیاران پرداخت زکات در جامعه فرهنگ سازی شود.

    حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه کمیته امداد باید شورای زکات را در روستاها فعال کند، عنوان کرد: همکای کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی با شورای زکات، می تواند در پرداخت زکات توسط کشاورزان موثر باشد.

    فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه باورهای دینی با بخشنامه و فرم، نهادینه نمی شوند، عنوان کرد: باید بر روی باورهای دینی مردم بیشتر کار شود و در این راستا حضور روحانیت و نفوذ کلام آنان می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

    ایرج امیری رئیس کمیته امداد الشتر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات کالایی و نقدی در سطح شهرستان جمع آوری شد، اظهار داشت: از این میزان، مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرف ساخت طرح های عام المنفعه شده است.

    امسال هم با توجه به ضرورت بازسازی مناطق سیلزده نیاز به همت جمعی دستگاه های عضو شورا داریم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *