×

فرماندار سلسله:
 آزادسازی “کهمان” مصوبه شورای تامین است

  • اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۰
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: عملکرد دادستان و نیروی انتظامی شهرستان در راستای آزادسازی حرائم و رفع تصرفات منطقه گردشگری “کهمان” مصوبه شورای تامین و یک اقدام قابل دفاع است.

     آزادسازی “کهمان” مصوبه شورای تامین است
  •  مرتضی مهدوی کیا روز دوشنبه در نشست با ریش سفیدان و بزرگان روستای “دره تنگ” کهمان در خصوص حوادث هفته گذشته این منطقه اظهار داشت: به عنوان رییس شورای تامین شهرستان حمایت قاطع خود را از دادستان و دستگاه قضا اعلام می کنم.

    وی ادامه داد: در شورای تامین شهرستان بنا شد از تصمیمات شتابزده و احساسی پرهیز شود چراکه معتقد بودیم شرایط کهمان با مناطقی همچون هنام و زز بسیار تفاوت دارد بنابراین مقرر شد فرمانده سپاه الشتر مردم منطقه را در مسجد جمع کرده و آنها را نسبت به مشارکت خودجوش در آزادسازی حرائم و رفع تصرفات ترغیب نماید.

    فرماندار سلسله با اشاره به مشارکت خودجوش اهالی در اجرای مرحله اول طرح و آزادسازی ۶ هکتار از اراضی ملی کهمان عنوان کرد: این منطقه نمونه گردشگری، یک ظرفیت کشوری است و آزادسازی آن مطالبه ای عمومی و ملی، در راستای منویات مقام معظم رهبری و پیگیری های مجموعه دستگاه قضا می باشد.

    مهدوی کیا با اشاره به همدل بودن اعضای شورای تامین شهرستان در بحث رفع تصرفات این منطقه تصریح کرد: بدون شک حساب مردمی که در مسیر رفع تصرفات با مسوولان همراه بودند از حساب افرادی که مانع اجرای حکم شدند جدا خواهد بود.

    رییس شورای تامین شهرستان سلسله، نیروی انتظامی را مظهر اقتدار و امنیت نظام دانست و افزود: کارکنان خدوم ناجا مامور اجرای حکم بودند و نباید مورد بی احترامی و هتک حرمت قرار می گرفتند.

    مهدوی کیا با تاکید بر تمکین همه نسبت به قانون گفت: به عنوان نماینده دولت در شهرستان هرگز دیدگاه “بگیر و ببند” در اجرای حکم نداشته و تمامی شرایط اجتماعی منطقه و اهالی را در نظر گرفته ام.

    وی تصریح کرد: حدود ۳۰ سال قانون در این منطقه رعایت نشده، حریم ها تصرف، منابع ملی ملک شخصی و مطالبه ای غیرقانونی برای اهالی ایجاد شده است در حالیکه این اراضی متعلق به منابع طبیعی و تمام مردم هستند.

    وی افزود: از بزرگان و معتمدان منطقه می خواهیم چند روز آینده به صورت خودجوش و با مشارکت و همراهی مسوولان شهرستان، تمامی حرائم و اراضی تصرف شده را آزادسازی و ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کنند.

    مهدوی کیا ادامه داد: باید تمامی خسارات مادی و معنوی نیروی انتظامی شهرستان نیز جبران و پرونده “کهمان” برای همیشه بسته شود.

    مرحله دوم آزادسازی اراضی ملی منطقه گردشگری “کهمان” شهرستان سلسله در استان لرستان روز هشتم اردیبهشت به دلیل درگیری برخی سودجویان با ماموران نیروی انتظامی دچار حاشیه و تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

    منطقه گردشگری کهمان سلسله به دلیل رودخانه خنکی به همین نام، درختان گردو، مزارع پرورش ماهی و آب و هوای بسیار متبوع هر ساله مورد استقبال حجم بالایی از گردشگران است که به گفته مسوولان در سال های اخیر ساخت و ساز غیرقانونی در این منطقه افزایش یافته است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *