×

ارادت شیرخوارگان لرستانی به سرباز کوچک کربلا
اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی با حضور گسترده لرستانی‌ها در عرض ارادت به سرباز کوچک کربلا برگزار شد.

  • شهریور ۱۵, ۱۳۹۸
  • ۰
  • اینک و پس از سال‌ها اجتماع شیرخوارگان حسینی به مکتبی برای بالیدن علی اصغرهایی تبدیل شده که آینده چشم به راه آن‌ها است، همان‌هایی که در دامان پُر مهر مادرانی پاکدامن قد کشیده و در جبهه حق و حقیقت به مردانگی می‌رسند

    اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی با حضور گسترده لرستانی‌ها در عرض ارادت به سرباز کوچک کربلا برگزار شد.
  • به گزارش نیساخبر، خیابان‌های منتهی به حسینیه‌ها و مصلاهای جمعه از ساعات اولیه صبح امروز شلوغ و پر ترافیک بود.

    چهره‌های پاک و معصوم کودکان خردسال با پوشیدن لباس و سربندهای سبزرنگ صحنه‌هایی بی‌مانند و وصف‌ناشدنی را خلق کرده بود که آدم از تماشایشان سیر نمی‌شد.

    گردهمایی بزرگ شیرخوارگان حسینی را می‌توان عرض ارادت سربازان سید علی به کوچکترین سرباز کربلا دانست، همان شهید بی‌گناهی که خداوند متعال عطش تشنگی‌اش را با سیراب شدن از شربت شیرین شهادت برطرف ساخت.

    مادران لرستانی امسال پر شورتر از همه ساله با در آغوش گرفتن شیرخواره‌هایشان آمده بودند تا در اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی شرکت کرده و بار دیگر با خواندن نذرنامه فرزندانشان را نذر یاری امام زمانشان کنند.

    آمده بودند تا هم‌نوا با آه سینه و جگر سوخته رباب برای شهید خردسال کربلا لالایی سر داده و در سوگ پر پر شدن دُردانه مظلوم سرور و سالارشان عزاداری کنند.

    آری؛ مادران سرزمینم آمده بودند تا بگویند مفتخریم به آنکه رسالت پرورش فرزندانمان را برای دفاع از حریم ولایت و سربازی امام عصر (عج) بر دوش داریم.

    زنان و مادران لرستانی آمده بودند تا از خردسالی و کودکی شعور همراه با شور حسینی را به فرزندانشان آموخته و آنان را در مکتب سرخ عاشورایی بپرورانند.

    همان مکتبی که تاریخ جاودانگی‌اش را به تماشا نشسته و در هزارتوی گذر صده‌ها نه اینکه رنگ باخته باشد که نورانی‌تر و پرجلاتر از گذشته مسیر تاریخ را درمی‌نوردد.

    اینک و پس از سال‌ها اجتماع شیرخوارگان حسینی به مکتبی برای بالیدن علی اصغرهایی تبدیل شده که آینده چشم به راه آن‌ها است، همان‌هایی که در دامان پُر مهر مادرانی پاکدامن قد کشیده و در جبهه حق و حقیقت به مردانگی می‌رسند.

    به راستی که عاشورا شاه‌بیت غزل‌های دلدادگی و حسین (ع) امام عاشقان عالم است و جوشش خون سرخ شهیدان میدان حق و حقیقت را پایانی نیست.

    البته آنگاه می‌توان حق مطلب را درباره واقعه عظیم عاشورا به خوبی ادا کرد که شور حسینی را با بصیرت و شعور حسینی درهم آمیخته و همان اندازه که در مصائب شهدای دشت نینوا به سوگواری می‌پردازیم، دو چندان معرفتمان را در خصوص اهداف آن امام شهید و درس‌های عاشورا افزایش دهیم.

    اینگونه با شناخت یزیدیان زمانه و صف‌آرایی در برابر مکاری و حیله‌گری‌شان به تکرار برگ برگ کتاب تاریخ به جهانیان اثبات می‌کنیم حق ماندنی و باطل فناپذیر و رفتنی است.

    گزارش از مژگان شمس

    منبع:خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *