×

ارائه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفرساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای لرستان/ رشد ۵۶۰ درصدی اعتبارات

  • کد نوشته: 13171
  • تیر ۳۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی، آموزش‌ها در فضای مجازی انجام می‌شوند، گفت: در سه ماهه امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت از این طریق آموزش دیدند.

    ارائه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفرساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای لرستان/ رشد ۵۶۰ درصدی اعتبارات
  • محمدرضا آذرخش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت از امروز تا ۶ مردادماه، اظهار کرد: در تمامی مراکز فنی‌وحرفه‌ای لرستان، فعالیت‌ها و آموزش‌های متنوعی در طول سال انجام می‌شود‌.

    وی خاطرنشان کرد: در جریان سیل فروردین‌ماه سال گذشته به برخی از مراکز آموزشی خسارت جدی وارد شد، با این وجود در حال حاضر تنها ۲ مرکز در شهرهای پلدختر و دلفان همچنان آسیب‌دیده از سیل هستند.

    تعمیر ۳ هزار لوازم خانگی سیل‌زدگان

    مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با اشاره به کمک‌رسانی و ارائه خدمات این مجموعه به مردم‌ سیل‌زده استان، افزود: در جریان سیل حدود ۳ هزار لوازم خانگی سیل‌زدگان توسط نیروهای فنی و مهارتی تعمیر و بازسازی شد.

    آذرخش بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش‌ها تاکید و تصریح کرد: طی سال‌های گذشته شاهد ارائه آموزش‌های یکنواخت به مهارت‌آموزان بودیم، از این‌رو به دنبال به‌روزآوری و بالا بردن کیفیت آموزش‌ها هستیم.

    وی بیان داشت: طی سال گذشته در مجموع، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

    ارائه آموزش در سطوح مختلف جامعه

    مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با بیان اینکه توانمندی زنان سرپرست خانوار از اهداف مهم این مجموعه است، گفت: همچنین آموزش به زندانی‌ها از دیگر اولویت‌های مرکز می‌باشد، همچنان‌که تاکنون آموزش‌های بسیاری به این قشر داده شده و محصولات تولیدی قابل فروشی نیز توسط زندانیان عرضه شده است.

    آذرخش به راه‌اندازی سه مرکز آموزش مهارت در دانشگاه‌های لرستان، بروجرد و الیگودرز اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک مرکز آموزشی نیز در شهرستان ازنا هستیم که موافقت‌نامه‌های اولیه آن نیز انجام شده است.

    وی، ارائه آموزش‌ها در تمام سطوح جامعه را از رسالت‌های مهم فنی‌وحرفه‌ای برشمرد و افزود: در همین راستا تاکنون در بخش‌های مختلفی همچون زندان‌ها، مراکز ثابت و سیار، روستاها، اصناف، کارگاه‌های عشایری، معتادان بهبود یافته و همچنین معتادان حاضر در کمپ‌های نگهداری، ارائه این آموزش‌ها محقق شده است.

    رشد ۵۶۰ درصدی اعتبارات ملی

    مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای خرید تجهیزات به این مرکز طی سال جاری خبر و ادامه داد: همچنین ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات لوازم جذب شده است.

    آذرخش اظهار داشت: با جذب این میزان اعتبار ملی، شاهد رشد اعتباری ۵۶۰ درصدی در اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان نسبت به سال گذشته هستیم.

    تعیین تکلیف ۱۲ فضای مازاد

    وی در خصوص واگذاری فضاهای بدون تکلیف این مجموعه، بیان داشت: ۱۲ فضای مازاد در اداره‌کل وجود داشت که برخی‌ها به اجاره رفته و برخی نیز بلاتکلیف مانده بودند که با تلاش‌های انجام گرفته توانستیم ۸ مورد از این فضاها را تعیین تکلیف کنیم.

    مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز ثابت و ۴۰۰ آموزشگاه در استان، گفت: از این تعداد آموزشگاه، در حال حاضر ۳۰۰ مورد فعال هستند، ضمن اینکه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ رشته متنوع در این مراکز آموزش داده می‌شود.

    ارائه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفرساعت آموزش

    آذرخش با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی، آموزش‌ها در فضای مجازی انجام می‌شوند، گفت: در سه ماهه امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت از این طریق آموزش دیدند.

    وی همچنین از تولید ۷۰۰ هزار ماسک توسط آموزشگاه‌های آزاد و مراکز فعال فنی‌وحرفه‌ای استان خبر داد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *