×

استاندار لرستان: وزارت علوم مجوز تاسیس رشته های متناسب با ظرفیت های لرستان را صادر کند

  • کد نوشته: 3025
  • اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  • بازوند گفت: باید برای توسعه لرستان اقدام به ایجاد دانشکده ها و رشته های تخصصی همچون کشت های گلخانه ای، محیط زیست و گردشگری کنیم. به گزارشنیسا خبر به نقل از سفیر افلاک استاندار لرستان در شورای اداری استان بیان کرد:  اکنون یکی از مشکلات استان را باید کم توجهی و ضعف در حوزه مهارت نیروی انسانی دانست […]

    استاندار لرستان: وزارت علوم مجوز تاسیس رشته های متناسب با ظرفیت های لرستان را صادر کند
  • بازوند گفت: باید برای توسعه لرستان اقدام به ایجاد دانشکده ها و رشته های تخصصی همچون کشت های گلخانه ای، محیط زیست و گردشگری کنیم.

    به گزارشنیسا خبر به نقل از سفیر افلاک استاندار لرستان در شورای اداری استان بیان کرد:  اکنون یکی از مشکلات استان را باید کم توجهی و ضعف در حوزه مهارت نیروی انسانی دانست به همین دلیل باید به دنبال توسعه بیش از پیش رشته های فنی در دانشگاه های لرستان باشیم.

    هوشنگ بازوند در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی دانشکده ها و رشته های تخصصی در لرستان، گفت: باید برای توسعه لرستان اقدام به ایجاد دانشکده ها و رشته های تخصصی همچون کشت های گلخانه ای، محیط زیست و گردشگری کنیم تا بتوان نیروی متخصص و ماهر مورد نیازمان را تربیت و وارد بازار کار کرد و امیدواریم وزارت علوم زمینه را برای تحقق این خواسته به حق مهیا کند.

    وی عنوان کرد: به عنوان نمونه با همکاری شرکت کشت و صنعت اکنون ۲۳ دانشجوی دانشگاه لرستان را برای گذراندن دوره های تخصصی در حوزه کشت گلخانه ای به کشور هلند فرستادیم.

    وی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از ۶۵۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در جوار دانشگاه لرستان، گفت: این تعداد واحد مسکونی به عنوان یک ظرفیت بسیار مناسب برای دانشگاه لرستان بوده و می توان از آنها برای خوابگاه، امور رفاهی و دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی استفاده کرد.

    این مسئول افزود: اکنون در استان لرستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه با قابلیت تولید حدود ۱۰۰ هزار تن ماهی و اشتغال زایی برای ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر وجود داشته، اما متاسفانه در دانشگاه‌های استان رشته شیلات وجود نداشته و نمیس توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

    استاندار لرستان در ادامه با اشاره به سرانه پایین فضاهای ورزشی در لرستان، گفت: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در لرستان نسبت به میانگین کشوری مناسب نیست، باید بتوان از ظرفیت دستگاه های دولتی برای جبران بخشی از کاستی ها استفاده کرد، به عنوان نمونه احداث یک باب استخر در دانشگاه لرستان می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *