×

استقبال کم‌نظیر جوانان الشتری از اعتکاف

  • کد نوشته: 4218
  • فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
  • ۰
  • همه ساله با نزدیک شدن به ایام‌البیض در ماه مبارک رجب، جوانان و نوجوانان مشتاق و مؤمن الشتر در دو مسجد بزرگ شهر گرد هم می‌آیند تا با سه روز اعتکاف در خانه الهی، نفس خود را تزکیه کنند. به گزارش نیساخبر؛ شهرستان سلسله را با اعتقادات و باورهای عمیق مذهبی و دینی می‌شناسند. این […]

    استقبال کم‌نظیر جوانان الشتری از اعتکاف
  • همه ساله با نزدیک شدن به ایام‌البیض در ماه مبارک رجب، جوانان و نوجوانان مشتاق و مؤمن الشتر در دو مسجد بزرگ شهر گرد هم می‌آیند تا با سه روز اعتکاف در خانه الهی، نفس خود را تزکیه کنند.

    به گزارش نیساخبر؛ شهرستان سلسله را با اعتقادات و باورهای عمیق مذهبی و دینی می‌شناسند. این شهرستان در مناسبت‌های مختلف در طول سال شاهد برپایی مراسمات متعدد در گوشه و کنار شهرها و روستاهاست به گونه‌ای که در ایام شهادت معصومین(ع) در بیشتر منازل مجلس عزای اهل بیت(ع) برپاست و در ایام ولادت آن حضرات والاشأن نیز سرتاسر خیابان‌ها و کوچه‌ها عطر عشق به اهل بیت(ع) می‌پیچد.

    *شور و نشاط جوانان الشتری در ایام‌البیض

    همه ساله با نزدیک شدن به ایام‌البیض در ماه مبارک رجب، جوانان و نوجوانان مشتاق و مؤمن در دو مسجد بزرگ شهر یعنی مسجد جامع و مسجد امام سجاد(ع) گرد هم می‌آیند تا با سه روز اعتکاف در خانه الهی، نفس خود را تزکیه کنند و گامی بلند در ارتباط با خدای خود بردارند. مسجد جامع الشتر در ایام اعتکاف شاهد حضور کم‌نظیر خواهران می‌باشد.

    قبل از ورود به ۱۳ رجب و آغاز اعتکاف از سوی مسئولین شهرستانی جلسات متعدد جهت هماهنگی و هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم برگزار می‌شود. بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، مسجد مصلای الشتر جهت حضور برادران و مسجد جامع این شهر برای اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده است.

    *نسل جدید تشنه حضور در اعتکاف هستند

    حجت‌الاسلام والمسلمین «صالحی»، امام جمعه موقت الشتر به تدین و اعتقادات دینی مردم سلسله اشاره و اظهار داشت: همگان سلسله را به قم لرستان می‌شناسند چرا که مردم این شهرستان در مناسبت‌ها و مراسمات مختلف سال حضور چشمگیری دارند که نمونه آن، حضور این مردم شهیدپرور در راهپیمایی‌ها در دفاع از نظام مقدس اسلامی و نیز مراسمات مذهبی همچون اعتکاف می‌باشد.

    وی افزود: آنچه در مراسم اعتکاف انسان از وصف آن عاجر است، حضور گسترده جوانان و نوجوانانی است که برای خلوت و راز و نیاز با معبود خویش به صورت خودجوش در مساجد گرد هم می‌آیند و سه روز را با زبان روزه به عبادت می‌پردازند.

    این کارشناس مذهبی به تأثیرات اعتکاف در روحیه آحاد جامعه و بخصوص جوانان اشاره و بیان داشت: اعتکاف مایه تأثیر شگرف معنوی بر رشد تربیتی و بصیرت عمومی، بخصوص در نسل جدید است.

    وی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف بسیاری از مشکلات جوانان را حل می‌کند چرا که جوان وقتی روح خود را با معبود خویش پیوند دهد و نفس خود را تزکیه نماید، در زندگی به آسانی به بن‌بست نمی‌رسد و برای هر مشکلی که با آن روبرو می‌شود، متوسل به خداوند خواهد شد لذا باید در جهت ارتقاء این مراسم معنوی و نورانی اقدامات لازم انجام شود.

    امام جمعه موقت الشتر با اشاره به اینکه اعتکاف زندگی ویژه و با صورتی از معنویت است، ابراز داشت: سه روز اعتکاف در مسجد، یک نوع زندگی است که معنویت به شکل انبوه در آن موج می‌زند و جنبه‌های الهی در حد گسترده به آن تزریق شده است.

    وی در ادامه اظهار داشت: اعتکاف در کانونی‌ترین نقطه جامعه یعنی مسجد جامع صورت می‌گیرد و مسجد جامع همان نقطه عطفی است که پای کل مردمان یک شهر بدان باز می‌شود لذا اعتکاف انزوا، گوشه‌گیری و بی‌خبری و به دور بودن از مسائل نیست بلکه به طور ذاتی این مراسم معنوی در متن جامعه و نقطه کانونی جامعه به ودیعت نهاده شده است.

    حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه حضور نمازگزاران در کنار معتکفین، ترویج اعتکاف و بندگی خدا در مسجد است، اضافه کرد: البته فضای مسجد نیز باید هنگام اجرای فریضه اعتکاف تغییر کند.

    *استقبال جوانان الشتری در مراسم اعتکاف بیشتر از گذشته است

    حجت‌الاسلام والمسلمین «موسوی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله نیز در گفتگو با لرسو با بیان اینکه اعتکاف، فرصتی برای تطهیر اندیشه است، اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف یا همان ایام‌البیض از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز و تا غروب ۱۵ رجب ادامه دارد که این مراسم امسال برابر با ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۹۶ است.

    وی به استقبال گسترده جوانان سلسله در مراسم معنوی اعتکاف اشاره و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود استقبال مردم و بخصوص جوانان از این مراسم معنوی بیشتر از سالیان گذشته باشد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه نسل جوان از مراسم اعتکاف استقبال خوبی کرده‌اند، افزود: بیش از ۱۰ مسجد در شهرستان سلسله آماده برگزاری آیین معنوی اعتکاف هستند.

    رییس اداره تبلیغات سلسله با تأکید بر اینکه همه ابزار و امکانات لازم جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن اعتکاف در شهرستان سلسله آماده شده است، خاطرنشان ساخت: این مساجد در شهرهای فیروزآباد، الشتر و برخی روستاهای شهرستان سلسله می‌باشند.

    انتهای پیام/

    منبع:لرسو

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *