انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است، معجزه ای که امروز به کشورهای دنیا صادر می شود تا کشورهای دیگر با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران، با ایستادگی در برابر زورگویان و با روحیه استکبار ستیزی بتوانند ضربه ای سهمگین به قلب دشمن وارد نمایند.

انقلاب اسلامی ایران در حالی به پیروزی رسید که بسیاری از کشورهای غربی، از منافع و ثروت های این کشور بهره می بردند، در دوران حکومت پهلوی چپاولگران زیادی دندان طمعشان هر روز تیزتر می شد تا منافع بیشتری را به دست آورند و این در حالی بود که سهمی از این همه ثروت، نصیب ملت ایران نمی شد.

ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) عزم خود را برای انقلاب اسلامی ایران، جزم کردند، امام خمینی(ره) بزرگ مردی که برای روی کار آمدن یک حکومت دینی برخاست و چنان انقلابی به پا کرد که خاندان پهلوی یکی پس از دیگری پا به فرار گذاشتند.

ملت ایران خصوصا جوانان و نوجوانان گوش به فرمان امام(ره) بودند، پخش اعلامیه، حضور در اعتراضات خیابانی علیه رژیم پهلوی و ایستادگی در برابر حکومت پهلوی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در میان ملت ایران موج می زد، از سال ۴۲ اعتراضات علیه حکومت پهلوی با شدت بیشتری آغاز شد و در نهایت در ۲۲ بهمن انقلاب به پیروزی رسید.

عشق به امام(ره) در قلوب همه ملت ایران

نفوذ کلام امام(ره) در بین ملت ایران به گونه ای بود که برای پیروزی انقلاب حاضر بودند جان خود را تقدیم نمایند، امام(ره) مردی مهربان در برابر مردم بود اما در برابر دشمنان و زورگویان چنان محکم می ایستاد که کسی جرات صحبت نداشت، در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان به امام(ره) لبیک گفته و تا پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، لحظه ای آرام نبودند.

عشق به امام(ره) در قلوب همه ملت ایران جای گرفته بود و همین سبب شد تا ملت پشت سر امام(ره) در مسیر انقلاب حرکت کنند اما پس از امام(ره)، ملت ایران گوش به فرمان رهبری هستند، سخنان مقام معظم رهبری بر جان و دل ملت ایران و جوانان می نشیند، گویی این صحبتها از سرچشمه عرفان و معرفت سراریز می شود و اینگونه در قلب های ملت ایران جای می گیرد.

امروز نه تنها ملت ایران بلکه مردم بسیاری از کشورهای آزادیخواه ارادت ویژه و خاصی به مقام معظم رهبری دارند، نقش امامین انقلاب از پیروزی انقلاب تا استمرار انقلاب طی این سالها بسیار حائز اهمیت است، روحیه استکبار ستیزی، مهربانی با مردم، محکم در برابر دشمنان، ساده زیستی، حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، گسترش عدالت از مهمترین ویژگی های بارز امامین انقلاب اسلامی ایران است.

در همین راستا میزگردی با عنوان «ابعاد شخصیتی و نقش امامین انقلاب» با حضور کارشناسان سیاسی و مذهبی برگزار شده است که مشروح آن را در زیر می خوانید:

امیر علی حیدر امیری کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: امام خمینی(ره) از روی خلوص، فرمایشاتی می فرمودند که این صحبتها به دلیل این که از صدق گفتار بود، و در واقع حرف های خدایی و به دور از تکبر و تفاخر بود، بر دل های ملت ایران می نشست، همه گفتار و اعمال امام(ره) برای خدا بود و دقیقا مقام معظم رهبری هم همین ویژگی ها را دارند که با بررسی صحبت های امامین انقلاب به خوبی می توان دریافت که این صحبتها برگرفته و تفاسیری از قرآن، آیات و روایات و سیره و روش ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: همه این ویژگی ها، ژرف اندیشی امامین انقلاب را نشان می دهد که بدون ریا و تکبر و فقط برای رضای خدا فرمایشاتی را بر زبان می آورند که این صحبتها برای سعادت دنیا و آخرت بشر است که سبب می شود تا افراد با جان و دل این سخنان را بپذیرند و همه این موارد نشان می دهد که به دلیل تقوایی که امامین انقلاب دارند، خداوند به آنها بصیرت عطا فرموده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب، شکست دشمن در جنگ تحمیلی، حرکت در مسیر اقتدار و مابقی پیشرفتها و پیروزی ها، مشخص است که این افراد خدایی فکر می کنند و خدایی عمل می نمایند اما با نگاهی به تاریخ انقلاب می بینیم که جوانان با شور و اشتیاق خاصی به صحبت های رهبر انقلاب گوش می کنند، با توجه به اینکه جوانان دل پاک تری دارند لذا بیشتر مجذوب رهبر انقلاب می شوند.

امیری بیان کرد: در نامه ای که از سوی رهبری انقلاب به جوانان کشورهای دیگر نوشته شد دیدیم که جوانان زیادی در دنیا به این نامه و سخنان رهبری، اقبال نشان دادند و در واقع صحبت های رهبری بر دل جوانان نشست که نشان می دهد رهبری به عنوان رهبر آزادیخواهان می باشند و امروز امام(ره) و رهبری تنها متعلق به ایران نیستند بلکه مردم بسیاری از کشورهای دنیا، علاقه خاصی به رهبر انقلاب دارند و صحبت های امامین انقلاب نقشه راهشان شده است.

صدق گفتار امامین انقلاب

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، حسین زمان و یزید زمان به خوبی مشخص شد، در آن روزگاری که ندای حق طلبی پیامبر(ص) به همه جا می رفت، امروز این اتفاق دوباره تکرار می شود و امروز که در گام دوم انقلاب قرار داریم و رهبری بر دشمن شناسی تاکید می نمایند، جوانان جویای معارف اسلام ناب محمدی دقیقا این فرامین را با جان و دل می شنوند و این نوید بخش است که ما در دهه پنجم انقلاب قرار داریم و جوانانی اینگونه در مسیر انقلاب حرکت می کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رویش جوانانی مانند شهید حججی و شهدای جوان و نوجوانی که پذیرای معارف ناب اسلام هستند، به دلیل صدق گفتار امامین انقلاب است و یکی از ویژگی های رهبران الهی این است که حرفشان بر دل بنشیند و دقیقا صحبتهای امام(ره) و رهبری اینگونه است به طوری که در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی جوانان با اشتیاق به صحبت های امام گوش می کردند و امروز نیز جوانان در همان مسیر گام برمی دارند و لبیک گویان به ندای رهبری می باشند.

امیری اظهار داشت: هر کسی که با رهبری حرکت کند و فرامین وی را تبیین و تفسیر کند، موفق است و برای عاقبت بخیری باید با رهبری حرکت کرد تا بتوان به سعادت دست یافت.

وجود امامین انقلاب، مهمترین مسئله پیروزی و استمرار انقلاب

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مسائل مذهبی و استاد دانشگاه گفت: در طول تاریخ، انقلاب های زیادی در کشورهای دنیا رخ داده که به مرور زمان در تحولات جهانی از بین رفته اند و ماهیت آنها تغییر کرده و به چیز دیگری تبدیل شده است و علت از بین رفتن انقلاب های دیگر کشورها این است که آن کشورها، رهبرانی که مدافع حقوق مردم باشند و برای آسایش بشر اقدام نمایند، نداشته اند.

وی افزود: در بسیاری از تحولات دنیا و انقلاب هایی که رخ داده، حزبی و یا منفعت های شخصی بوده که پس از مدتی با شکست همراه شده اند، اما انقلاب اسلامی ایران هم از نظر ماهیت و هم حیث وجودی خود به انقلابی تبدیل شده که در مقابل تمام زورگویان عالم و تبلیغات مسموم دشمن قد علم کرده و ایستاده است و اعلام کرده که با ماهیت دینی، مردم سالاری دینی، انقلابی و مدل جدیدی را معرفی کرده که این انقلاب می تواند علاوه بر پیشرفت و موفقیت کشور، سبب حل مشکلات مردم شود.

کارشناس مسائل مذهبی و استاد دانشگاه بیان کرد: موفقیت انقلاب اسلامی ایران را از آنجایی می توان متوجه شد که امروز بسیاری از کشورهای دنیا، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو استفاده می کنند، گسترش و صادر شدن انقلاب به واسطه امامین انقلاب است که امام(ره) برای پیروزی انقلاب و مقام معظم رهبری برای تدوام و استمرار انقلاب تلاش کردند.

حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم علیرغم همه تحریم ها، سختی ها و مشکلات اما ملت ایران محکم تر از همیشه در مسیر انقلاب حرکت می کنند و پای انقلاب بودن ملت ایران به دلیل راستگویی در گفتار و رفتار رهبران انقلاب است که سبب شده ملت ایران در این راه پیشتبان انقلاب باشند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس دیدیم که رزمندگان در راستای لبیک به ندای رهبری، جان فدا می کردند و هشت سال برای دفاع از ارزشها و وطن ایستادند، امروز هم اینگونه است جوانان این سرزمین در ندای رهبری آماده حضور در همه صحنه ها هستند و ساده زیستی و راستگویی امامین انقلاب سبب شده تا مردم با امید و عشق به رهبری در این مسیر حرکت نمایند.

کارشناس مسائل مذهبی و استاد دانشگاه عنوان کرد: عرفان، تقوا، قدرت، شجاعت، صداقت سبب شد تا عرفانی که از اسلام می جوشد در وجود امامین انقلاب نیز باشد و امروز مقام معظم رهبری با حکمت و درایت و دشمن شناسی مردم را اینگونه هدایت می کند.

حجت الاسلام پیریایی اظهارداشت: به برکت امامین انقلاب، انقلاب اسلامی ایران استمرار یافته و هر روز با اقتدار و عزت در این مسیر حرکت می کند، در واقع امامین انقلاب در گفتار و عمل مانند ائمه اطهار(ع) می باشند و این گونه در قلوب ملت ایران و ملت های دیگر جای گرفته اند.

ارادت ملت ایران به امامین انقلاب

حجت الاسلام حبیب حاتمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان اظهار داشت: امامین انقلاب هم در ایجاد انقلاب و هم در ابقای انقلاب نقش اساسی دارند، امام خمینی(ره) با همراهی و همکاری شخصیت های بزرگی که در کنار ایشان بودند توانست انقلاب را پایه ریزی نماید و با یاری مردم این انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: امام(ره) توانست بین مردم اتحاد ایجاد کند، به گونه ای اقدام کرد که همه ملت ایران یکپارچه برای پیروزی انقلاب یا علی گفتند و لبیک گویان به صحنه آمدند تا انقلاب به رهبری امام(ره) به پیروزی برسد، امام خمینی(ره) انقلابی را بنا نهاد که توانست در عالم بدرخشد و الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، نام انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست و در ادامه مسیر انقلاب می بینیم که به لطف خدا، مقام معظم رهبری این راه ترسیم شده را ادامه می دهد و چون مسیر، مسیر حق است این راه به سرعت به همه عالم انتشار می یابد.

حجت الاسلام حاتمی عنوان کرد: امروز نام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در بسیاری از کشورها به یک الگو تبدیل شده و نام امام خامنه ای در بین ملت های زیادی در دنیا شناخته شده چرا که مسیر حقِ امام(ره) را ادامه دادند و همراهی ملت با امام(ره) و رهبری می تواند این انقلاب را متصل به تمدن نوین اسلامی نماید.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان خاطرنشان کرد: امام(ره) به کشور بازگشت و همه مردم را دور خود جمع کرد، همه به معمار کبیر انقلاب ارادت داشتند و گوش به فرمان امام(ره) حرکت می کردند، بعد از ارتحال امام(ره)، ملت ایران و جوانان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند، همانگونه که جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس آماده جانفشانی در مسیر انقلاب و صحبت های امام(ره) بودند امروز جوانان کم سن و سال نیز با عشق و علاقه در مسیر رهبری گام برمی دارند که نشان می دهد حب امامین انقلاب در دل ملت ایران خصوصا جوانان قرار دارد و جوانان می دانند امامین انقلاب برای پیروزی و استمرار انقلاب، چه تلاش هایی انجام داده اند.

انتهای پیام/