×

اعتراضات مردمی عملیات اجرایی کانون بازنشستگان خرم‌آباد را لغو کرد

  • کد نوشته: 4401
  • فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • عملیات اجرایی خانه امید بازنشستگان خرم‌آباد که بنا بود با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در پارک معلم آغاز شود در پی اعتراضات مردم لغو شد. به گزارش نیساخبر” عملیات اجرایی خانه امید بازنشستگان که بنا بود امروز در محل پارک معلم خرم‌آباد با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و مسئولان استانی آغاز شود اما اعتراضات مردمی سبب […]

    اعتراضات مردمی عملیات اجرایی کانون بازنشستگان خرم‌آباد را لغو کرد
  • خرم آباد

    عملیات اجرایی خانه امید بازنشستگان خرم‌آباد که بنا بود با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در پارک معلم آغاز شود در پی اعتراضات مردم لغو شد.

    به گزارش نیساخبر” عملیات اجرایی خانه امید بازنشستگان که بنا بود امروز در محل پارک معلم خرم‌آباد با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و مسئولان استانی آغاز شود اما اعتراضات مردمی سبب لغو این مراسم شد.

    جمعی انجمن‌های زیست‌محیطی، فرهنگیان و بازنشستگان استان با تجمع در پارک معلم خرم‌آباد اعتراض خود را نسبت به احداث این پروژه اعلام کردند که همین امر سبب شد استاندار لرستان دستور لغو احداث کانون بازنشستگان را در پارک معلم خرم‌آباد صادر کند.

    احداث کانون بازنشستگان در پارک معلم لغو شد

    عضو انجمن زیست‌محیطی استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کسانی که در این مکان به نشانه اعتراض تجمع کرده‌اند انجمن‌های زیست‌محیطی، انجمن‌های جامعه شناسان و بازنشستگان استان هستند که با ساخت کانون بازنشستگان در پارک معلم مخالف‌اند.

    وی افزود: با هماهنگی شورای شهر، شهرداری و استانداری بناشده پارک معلم که در مرکز شهر خرم‌آباد قرار دارد تخریب و ساختمانی را به‌عنوان خانه امید صندوق بازنشستگان کشور احداث کنند.

    عضو انجمن زیست‌محیطی استان  عنوان کرد: کسانی که در این مکان تجمع کرده‌اند هدفشان این است که پارک و فضای سبز تخریب نشود و تمایل دارند برای فرزندانشان که بیکار هستند کارخانه یا مکانی برای کار احداث شود.

    فضای سبز تخریب نشود

    وی بیان کرد: اگر کارخانه‌های گذشته نیز نیاز به ترمیم دارند شهرداری و استانداری لرستان اعتباری را که می‌خواهند برای احداث این پروژه هزینه کنند تلاش کنند کارخانه‌هایی که راکد شده است مجدد راه‌اندازی و شغلی را برای جوانان شهر ایجاد کنند.

    عضو انجمن زیست‌محیطی استان تصریح کرد: ما از اعتراض خود دست‌بردار نیستیم و تمایلی برای ساخت این خانه امید نداریم چراکه هرکدام از ارگان‌ها یک سازمانی را برای بازنشستگان دارند.

    وی گفت: تمام اطراف این پارک ساختمان‌های مسکونی قرار دارد که مکان مناسبی برای احداث کانون بازنشستگان نیست.

    یکی دیگر از معترضان احداث کانون بازنشستگان در پارک معلم خرم‌آباد اظهار داشت: اینکه به فکر احداث کانون بازنشستگان باشند خوب است ولی باید در مکان مناسبی ساخته شود.

    کانون بازنشستگان در مکان مناسبی ساخته شود

    وی افزود: اگر پارک را تخریب کنند تغییر کاربری محسوب می‌شود و فضای سبز را از  مردم می‌گیرند مگر ما در شهر چه تعداد پارک داریم که بخواهند فضای سبز را تخریب کنند؟ به‌جای اینکه ساختمانی را در پارک احداث کنند بهتر است ساختمانی را ساخته و پارکی در محل این ساختمان احداث کنند.

    این معترض احداث کانون بازنشستگان در پارک معلم عنوان کرد: می‌توان فضای سبز جدید ایجاد کرد و کانون  بازنشستگانی در آن ساخته شود که با این اقدام نه‌تنها فضای سبز تخریب نمی‌شود بلکه تفرجگاه جدیدی ایجاد می‌شود.

    اعتراض انجمن‌های زیست محیطی به تخریب پارک

    اسد عبدالهی فرماندار خرم‌آباد نیز اظهار داشت: سازمان بازنشستگان کشور اعتباری برای ساخت کانون بازنشستگان شهرستان خرم‌آباد لحاظ کرده و بنا بود مکانی برای ساخت خانه امید در نظر گرفته شود که شورای  شهر و شهردار خرم‌آباد مصوب کردند در  پارک معلم خرم‌آباد خانه امید برای بازنشستگان ساخته شود.

    وی افزود: تعدادی از انجمن‌های زیست‌محیطی معترض بودند و از طرفی بازنشستگان حق‌وحقوقی دارند که بنا شد تجدیدنظر صورت گیرد و محلی انتخاب شود که بازنشستگان دسترسی آسانی داشته باشند.

    فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: از طرفی باید به فضای  سبز و مکانی که محلی برای تفریح مردم است آسیبی وارد نشود که بنا شد مجدداً محل جدید اطلاع‌رسانی شود.

    کلنگ زنی کانون بازنشستگان متوقف شد

    وی بیان کرد: کلنگ زنی که امروز بنا شد در پارک معلم انجام شود متوقف می‌شود تا بررسی کارشناسی صورت بگیرد، باید مکانی در نظر گرفته شود که هم بازنشستگان راضی باشند و هم آسیبی به فضای سبز وارد نشود.

    عبدالهی تصریح کرد: به‌طورقطع هر کاری که صورت می‌گیرد موافق و مخالف دارد که باید برای احداث این کانون بازنگری صورت بگیرد.

    دریکوند مشاور استاندار لرستان نیز در جمع مردم اظهار داشت: در سراسر کشور کانونی جهت تجمع بازنشستگان و انتقال افکار علمی، فرهنگی، اجتماعی راه‌اندازی شده که تنها در برخی از استان‌ها این کانون هنوز احداث نشده است.

    وی افزود: در هشت سال گذشته کانون بازنشستگان به دنبال اجرای خانه امید و محل حضور  بازنشستگان بوده که در دو دولت قبل موفق به اجرای  این کار نشده‌ایم.

    مشاور استاندار لرستان عنوان کرد: پس از تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی این کانون چهار نقطه از شهر پیشنهاد داده شد که بازدیدهایی توسط کارشناسان سازمان کانون بازنشستگی انجام گرفت که به دلیل اینکه حضور بازنشستگان به‌راحتی انجام بگیرد حتماً این خانه امید در مرکز شهر احداث شود.

    مکان مناسب‌تری در اختیار خانه امید قرار می‌گیرد

    وی بیان کرد: پس‌ازآن با شورای شهر موضوع مطرح شد که ۹ نفر از اعضای شورای شهر به اجرای طرح در پارک معلم رأی مثبت دادند و ما نیز مجبور به پذیرفتن و احداث خانه امید در این محل شدیم.

    دریکوند با اشاره به اینکه خانه امید در پارک معلم احداث نمی‌شود تصریح کرد: مکان‌هایی توسط استاندار، شورای شهر و شهردار انتخاب می‌شود که انتظار داریم کانون  بازنشستگان کشور نیز این موضوع را بپذیرند.

    وی گفت: به شما  قول می‌دهیم که در یک ماه  آینده و با پذیرفتن ریاست سازمان، مکان مناسب‌تری را در اختیار خانه امید قرار دهیم.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *