×

رییس کل دادگستری لرستان:
اقدامات پیشگیرانه قبل از برخورد قضایی در اولویت قرار بگیرد

  • کد نوشته: 10101
  • تیر ۲۵, ۱۳۹۸
  • ۰
  • متأسفانه عده‌ای از مدیران بومی بخاطر همین زد و بندها و دخالت وزارتخانه‌ها از استان خارج شده و مهاجرت کرده‌اند که یک ضرر و آسیب است برای استان، مدیران توانمندی که می‌توانند به مردم استان خودشان خدمت کنند، مجبور می‌شوند بواسطه زد و بند از استان خارج شوند.

    اقدامات پیشگیرانه قبل از برخورد قضایی در اولویت قرار بگیرد
  • رئیس کل دادگستری لرستان، با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری کهمان در کشور شناخته شده است، گفت: باید مناطق گردشگری را زنده و آباد نگه داریم، نظارتها بر این منطقه باید مستمر باشد و جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در این تفرجگاه قبل از برخوردهای قضایی گرفته شود.

    به گزارش نیساخبر، جعفر بدری در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که با موضوع بررسی تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها و اراضی ملی با محوریت منطقه گردشگری کهمان، در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از اینکه اتفاقی در حوزه کاری انها رخ بدهد و مسائل و تبعات اجتماعی مربوط به آن پیش بیاید باید اقدامات پیشگیرانه لازم را بکار گیرند.

    وی با اشاره به منطقه نمونه گردشگری کهمان، بیان کرد: باید امور آب در این قضیه ورود کرده و متولیان هر قسمت را مشخص نماید ضمن اینکه کسانی که اقدام به ایجاد سفره خانه‌های سنتی و احداث آلاچیق در این منطقه کرده‌اند باید طرف قرارداد شده و تعهدات آنها مشخص باشد.

    وی با تاکید بر اینکه نباید منطقه کهمان را به حال خود رها کنیم، افزود: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه گرفته شود چرا که منطقه نمونه گردشگری کهمان در کشور منطقه‌ای مطرح می‌باشد و اغلب گردشگران این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود بر می‌گزینند و این امر باعث رونق منطقه می‌شود.

    بدری با تاکید بر اینکه گردشگران باید خاطره خوبی از این منطقه در ذهنشان بماند، اضافه کرد: باید نظارتها بر این منطقه مستمر باشد.

    وی با اشاره به اراضی ملی که برای اجرای طرح واگذار شده‌اند و با انتقاد از مؤثر نبودن نظارت‌ها در این زمینه، ادامه داد: باید نظارت و پیگیری شود که چرا اراضی ملی مرغوبی که برای اجرای طرح واگذار شده‌اند، هیچ عملیات اجرایی در آنها صورت نگرفته است.

    بدری ادامه داد: برخی بواسطه اعمال نفوذ و زد و بند، زمین‌هایی را گرفته و رها کرده‌اند که ارزش افزوده پیدا کند و سرمایه‌ای از این طریق کسب کنند، باید سازمان بازرسی آمار این طرح‌ها را از امور اراضی و منابع طبیعی گرفته و بررسی کنند که آیا این طرح‌ها اجرا شده‌اند یا نه که زمین را به دولت برگردانند.

    رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستگاه‌هایی که کار حاکمیتی انجام می‌دهند، ادامه داد: متأسفانه این دستگاه‌ها در معرض انواع تهدیدها و خطرها هستند، لذا ممکن است یک مدیر شهرستانی برای انجام وظایف قانونی خود در معرض خطر باشد لذا در جلسه شورای حفاظت از اراضی یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم این است که از این قبیل دستگاه‌ها و مدیران شهرستانی باید حمایت کنیم.

    وی افزود: اجازه نمی‌دهیم که موقعیت این مدیران بخاطر انجام کار قانونی به خطر بیافتد، این مسائل برای استان یک آسیب است که مدیران لایق و توانمند چه در سطح استان و چه شهرستان، عرصه براحتی برایشان تنگ شود.

    بدری ادامه داد: متأسفانه عده‌ای از مدیران بومی بخاطر همین زد و بندها و دخالت وزارتخانه‌ها از استان خارج شده و مهاجرت کرده‌اند که یک ضرر و آسیب است برای استان، مدیران توانمندی که می‌توانند به مردم استان خودشان خدمت کنند، مجبور می‌شوند بواسطه زد و بند از استان خارج شوند.

    وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات، گفت: باید دخالت وزارتخانه‌ها در چنین اموری متوقف شود، در آستانه انتخابات ممکن است توقعات از دستگاه‌های اجرایی بالا برود و لذا نباید تسلیم این وضعیت شوید، نباید نیروهای پرتوان خود را از دست دهید، این مسائل به استان ضربه می‌زند و لذا در جاهایی که خلأ مدیریتی داریم دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شوند و اجازه ندهند تغییرات را بر استان تحمیل کنند.

    بدری با اشاره به منطقه بسطام و کشت مقدار زیادی از اراضی ملی توسط شخصی ناشناس، بیان کرد: این امر نیاز به دخالت به موقع دارد، منابع طبیعی باید آثار کشت را برطرف کند، خیلی از مسائل نیاز به حکم قضائی ندارد، تغییر کاربری تا یک مرحله‌ای نیاز به رسیدگی قضائی نداشته و راسا منابع طبیعی می‌تواند جلوی تصرفات را بگیرد.

    وی افزود: متأسفانه بعضی دستگاه‌ها ورود به موقع و پیشگیری نمی‌کنند و می‌گذارند وارد مرحله‌ای شود که دیگر کاری از دست کسی ساخته نیست و برای رفع مسئولیت خود شکایتی طرح می‌کنند و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

    رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید مناطق گردشگری و اراضی ملی در کهمان بشدت مراقبت و رسیدگی شوند، خاطرنشان کرد: مسیر رودخانه کهمان به واسطه ضعف نظارت دوباره تصرف شده و انتظار می‌رود که تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند و دستگاه قضا و نیروی انتظامی هم حمایت خواهند کرد لذا باید دستگاه‌ها محکم و پای کار باشند.

    وی افزود: هر دستگاهی که مشکل دارد و تهدید می‌شود اعلام کند تا از طریق دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کند و جلوی این اقدامات را بگیرد.

    بدری با اشاره به لزوم قائل نشدن تبعیض در اجرای حکم و برخوردها، گفت: تبعیض باعث بی اعتمادی مردم به نظام می‌شود، باعث می‌شود مردم نسبت به خدمات مسئولین و اداره کشور بی اعتماد شوند و این بی اعتمادی آثار خود را در شئون مختلف بجای می‌گذارد.

    وی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: هر کسی که به مجلس راه پیدا کند مجبور است از منافع استان دفاع کند، بنابراین ممکن است گزارش‌هایی دریافت شود که بعضی دستگاه‌ها جهت دار ارائه خدمت کنند یا امتیاز دهند، لذا باید دستگاه‌های اجرایی مراقبت کنند و کاملاً بی طرف باشند چرا که نتیجه انتخابات هرچه باشد به نفع همه است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *