×

 امسال از یک میلیون رزمنده تجلیل می‌شود

  • تیر ۳۰, ۱۳۹۹
  • ۰
  • جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه امسال از یک میلیون رزمنده تجلیل می‌شود گفت: برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور تلاش می‌کنیم.

     امسال از یک میلیون رزمنده تجلیل می‌شود
  • امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌ زاده ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  استان لرستان، اظهار داشت: دفاع مقدس یک فرهنگ غنی است که ما تا صدها سال می‌توانیم از آن بهره ببریم؛ به ویژه در بحث تهاجم فرهنگی و تهدیداتی که در حوزه فضای مجازی برای جوانان، وجود دارد.

    وی افزود: هزاران کتاب می‌توان در وصف هشت سال دفاع مقدس نوشت البته کتاب‌های زیادی نوشته‌ایم چون هر استان موظف است هر سال حداقل ۵۰ عنوان کتاب در این رابطه بنویسید.

    جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و ثبت خاطرات آنها، عنوان کرد: از سه سال پیش تاکنون هر سال به ترتیب از ۵۰۰ نفر ، ۲۰ هزار نفر و ۱۵۰ هزار نفر تجلیل کرده‌ایم و امسال که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم قرار است از یک میلیون رزمنده تقدیر شود.

    وی با بیان اینکه کسی که ۴۵ روز در جبهه حضور داشته رزمنده محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس بنیاد، از بین شش میلیون نفری که در جبهه حضور داشته‌اند، یک میلیون نفر را برای تجلیل، شناسایی و انتخاب کرده است.

    قاسم زاده تصریح کرد: اوج کار ما در چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و انتظار داریم همه پای کار بیایند؛ تلاش اصلی و ماموریت بنیاد این است که در ۳۱ استان، موزه دفاع مقدس را احداث کند.

    وی با بیان اینکه ۳۶ کشور در جنگ، از رژیم بعثی عراق پشتیبانی کردند، گفت: حضرت امام خمینی(ره) نقش مهمی در دفاع مقدس داشت و این حماسه را با وحدت کلمه و همراهی مردم بصیر، آگاه و متدین این کشور رقم زد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *